سرمایه گذاری دانشگاه های بزرگ جهان بر روی ارز های دیجیتال

کدخبر: ۲۴۴۱۸۳
اقتصاد نیوز:با سرمایه‌گذاری دانشگاه‌های شناخته‌شده‌ای مانند هاروارد، ام‌آی‌تی، استنفورد، ییل و دیگران روی ارزهای رمزنگاری شده، دید مثبت‌تری نسبت به سرمایه‌گذاری در این حوزه ایجاد شده است.
سرمایه گذاری دانشگاه های بزرگ جهان بر روی ارز های دیجیتال

به گزارش اقتصاد نیوز و به نقل از زومیت، سرمایه‌گذاری حداقل پنج دانشگاه معروف و معتبر روی ارزهای رمزنگاری شده نشان می‌دهد سرمایه‌گذارهای سازمانی، حرکت به سمت کلاس دارایی جدید را آغاز کرده‌اند.

به گزارش The Information، موسسات آموزشی مهم مانند دانشگاه هاروارد، استنفورد، موسسه‌ی تکنولوژی ماساچوست، دانشگاه دارتموث و دانشگاه کارولینای شمالی هرکدام روی حداقل یک ارز رمزنگاری شده از طریق کمک‌هزینه‌های مربوط به خود سرمایه‌گذاری کرده‌اند. این نشریه به نقل از یک منبع نامشخص، گزارش داده است این پنج دانشگاه، میلیون‌ها دلار روی ارزرمزهای فیزیکی یا سهام شرکت‌های ارز رمزنگاری شده سرمایه‌گذاری کرده اند.

crypto

CCN پیش از این گزارش داده بود دانشگاه ییل که در کنار هاروارد دومین صندوق اعانه را دارد بخشی از دارایی‌های ۲۹.۴ میلیارد دلاری خود را به دو کریپتو فاند اختصاص داده است. با اینکه این ۶ دانشگاه روی ارزهای رمزنگاری شده سرمایه‌گذاری کرده‌اند، مقدار آن هنوز هم قابل توجه نیست اما به مشروعیت بخشیدن فضا کمک می‌کند. جان ویکتور، روزنامه‌نگار می‌گوید:تغییر جهت کمک‌هزینه‌ها به سمت سرمایه‌گذاری روی ارزهای رمزنگاری شده مانند سرمایه‌گذاری سال‌های گذشته روی شرکت‌های کوچک فناوری مهم است. چنین حرکتی اعتبار رمزارزها را نزد سرمایه‌گذارانی که اهل ریسک نیستند افزایش می‌دهد.

سرمایه‌گذاران و تحلیل‌گران رمزارزها پیش‌بینی کرده‌اند استقبال سرمایه‌گذاران سازمانی، حرکت رو به رشد بیت‌کوینرا قدرت می‌بخشد. بسیاری از موسسات علاقه‌مندی خود را به سرمایه‌گذاری روی ارزهای رمزنگاری شده اعلام کرده بودند اما منتظر بودند ابتدا نام‌های شناخته شده‌ای مانند دانشگاه ییل پا پیش بگذارند تا دیگر بهانه‌ای نداشته باشند. با این حال سرمایه‌گذاران سازمانی نسبت به سرمایه‌گذاران جزئی نگاه دقیق‌تری روی دارای‌هایی دیجیتال دارند. همچنین نتیجه‌ی نظرسنجی وال‌استریت نشان می‌دهد سازمان‌هایی که روی ارزرمزها سرمایه‌گذاری کرده‌اند، نسبت به چشم‌اندازهای بیت‌کوین خوشبین‌تر از سایر سرمایه‌گذاران هستند.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید