چرا کی‌روش بهترین بازیکنان لیگ را به تیم ملی دعوت نمی‌کند؟

کدخبر: ۲۴۴۳۰۰
اقتصاد نیوز:بازیکنان لیگ هر چقدر هم خوب باشند، برای حضور در لیست کی‌روش باید دو شرایط داشته باشند. اولا بازیکنی تدافعی باشند و دوما سن‌شان زیر ۳۰ باشد.
چرا کی‌روش بهترین بازیکنان لیگ را به تیم ملی دعوت نمی‌کند؟

به گزارش اقتصاد نیوز و به نقل از سایت نود، بسیاری از منتقدان کی‌روش، سرمربی تیم ملی را به بی‌توجهی نسبت به لیگ متهم می‌کنند. هر چند که کی‌روش بارها با دعوت بازیکنان ناشناخته‌تر مانند مهدی ترابی نشان داده بود بازیکنان لیگ برتری را هم تحت نظر دارد، ولی هر بار بعد از اعلام لیست تیم ملی، این مبحث از سر گرفته می‌شود. در آخرین لیست تیم ملی هم خیلی از بازیکنان شاخص لیگ هجدهم نادیده گرفته شدند. در لیست نمرات سایت نود از میان بیست بازیکن برتر فقط یک نفر به تیم ملی دعوت شده است. ۴ بازیکن خارجی در این جمع حضور دارند، یعنی از بین ۱۶ بازیکن ایرانی برتر نمرات سایت نود فقط یک بازیکن به تیم ملی دعوت شد. حال سوالی که پیش می‌آید این است که چرا بهترین بازیکنان لیگ به تیم ملی دعوت نمی‌شوند؟

بسیاری از بهترین‌ بازیکنان فصل جدید، پیرمردهای لیگ هستند. بازیکنانی که کف سن‌شان سی سال است. وحید شیخ‌ویسی، محمد ایرانپوریان، جلال حسینی، مهدی کیانی، محمد آبشک و شجاع خلیل‌زاده از جمله بهترین‌های فصل جدید هستند که از این به بعد هر چقدر هم خوب باشند، بخاطر سن بالای‌شان شانس زیادی برای حضور در لیست کی‌روش ندارند.

از سوی دیگر بازیکنان جوان‌تر هم در پستی بازی می‌کنند که رقبای سرسختی دارند. کی‌روش برای جام جهانی نشان داده بود حتی بازیکنی با سطح آمادگی وریا غفوری را هم خط می‌زند و در حد رقابت با لژیونرهای خط حمله‌اش نمی‌داند. اتفاقی که باعث شده محمدرضا حسینی، فرشید اسماعیلی، امین قاسمی‌نژاد، محمدرضا خلعتبری و روح‌الله سیف‌اللهی هم شانس حضور در تیم ملی را از دست دادند. بلایی که بر سر علی علیپور آقای گل فصل گذشته لیگ برتر هم آمد. 

دو سورپرایز کی‌روش در دو لیست اخیر بازیکنی تدافعی و جوان بود. در لیست قبلی آرمین سهرابیان به اردو دعوت شد و در این اردو هم حضور احمد نوراللهی همه را غافلگیر کرد. اتفاقی که به محمد کریمی، رضا اسدی و سیاوش یزدانی این نوید را می‌دهد در صورت حفظ همین روند برای اردوهای بعدی سورپرایزهای کی‌روش باشند. 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید