رئیس مرکز ارتباطات نهاد ریاست جمهوری ترکیه:

استقلال قوه قضاییه ترکیه ثابت شد

کدخبر: ۲۴۴۳۱۰
فخرالدین آلتون رئیس مرکز ارتباطات نهاد ریاست جمهوری ترکیه اعلام کرد حکم آزادی برانسون نشانه روشنی از مستقل بودن قوه قضائیه ترکیه است.

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از تسنیم، وی همچنین گفت جای تاسف شدید دارد که دولت آمریکا در تلاش برای اعمال فشار بر سیستم قضایی مستقل ترکیه بوده است.

آلتون افزود: «همانند دادگاه های کشور، جمهوری ترکیه نیز از هیچ فرد، مقام، دفتر و یا شخصی دستور نمی گیرد. ما قوانین خود را تدوین کرده و تصمیمات خودمان را می گیریم که منعکس کننده اراده ماست.»

صبح روز جمعه کشیش برانسون تحت تدابیر شدید امنیتی برای چهارمین بار به دادگاه ازمیر برده شد و پس از یک ساعت محاکمه، حکم آزادی وی صادر شد.

وی به اتهام ارتباط با دو گروه تروریستی گولن و پ.ک.ک، از دو ماه و نیم قبل، در ازمیر در حبس خانگی به سر می‌برد. زندانی شدن او موجب بروز تنش جدی بین واشنگتن و آنکارا شد و این مساله باعث شد نرخ دلار در ترکیه به شکل فزاینده‌ای بالا رفته و ارزش پول ملی این کشور سقوط کند.

پیش از این سخنگوی وزارت خارجه آمریکا اعلام کرده بود هیچگونه توافق پنهان بین ترکیه و آمریکا وجود ندارد، اما در هر صورت آزاد کردن کشیش برانسون می‌تواند گام موثری برای پایان دادن به تنش سیاسی بین واشنگتن و آنکارا باشد.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید