ابهام زدایی از سخنان شهردار/تنها پادگان ۰۶ در تهران می‌ماند

کدخبر: ۲۴۴۵۷۰
اقتصادنیوز : شهردار تهران بارها درسخنان خود به ماندگاری پادگان‌ها در شهر اشاره کرده اما رییس کمیسیون شهرسازی و معماری شورای شهرتهران می گوید :منظورآقای شهردار تنها پادگان ۰۶ است.

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از مهر ،  شهردار تهران بارها در سخنانش به ماندگاری پادگان های شهر تهران اشاره کرده است، در حالی که خروج پادگان ها از شهر در سند های بالا دستی به مدیریت شهری تکلیف شده است. مطابق تکلیف طرح جامع شهر تهران و قانون مصوب مجلس، مجموعه دولت و شهرداری از سال ۱۳۸۸ مکلف به ساماندهی، جابه‌جایی و انتقال مجموعه‌های نظامی و پادگان‌های مستقر در محدوده پایتخت شدند.

بررسی‌ها از نحوه قرارگیری پادگان‌ها در محدوده شهری تهران نشان می‌داد پادگان‌های تهران در ۷منطقه این کلان‌شهر مستقر هستند و بخشی از مساحت ۶۰ هزار هکتاری مربعی شهر تهران، تحت مالکیت انواع مراکز نظامی و پادگان‌ها قرار دارد که از این میزان عرصه، حداقل ۵۱۹ هکتار در اختیار پادگان‌هایی است که قابلیت خروج از پایتخت و استقرار در محدوده خارج از حریم شهر را دارند.

محمد سالاری رئیس کمیسیون شهرسازی ومعماری شورای شهر تهران  در خصوص  اظهار نظر شهردار تهران مبنی بر ماندن پادگان‌ها در داخل شهر  توضیح داد: صحبتی که شهردار تهران اخیرا در صحن علنی شورای شهر درباره پادگان‌های شهر تهران مطرح کرد فقط معطوف به پادگان ۰۶ در شمال شرق تهران بود.

رئیس کمیسیون شهرسازی و معماری شورای شهر تهران افزود: موضوع پادگان ۰۶ به مدیریت قبلی شهر تهران برمی‌گردد. کمیسیون ماده ۵ در دوره مدیریت گذشته با بارگذاری بیش از ۲ میلیون متر مربع در این پادگان موافقت می‌کند، منتهی مقرر می‌شود که مالکان یا متولیان پادگان که ارتش جمهوری اسلامی ایران است طراحی‌های لازم را انجام بدهند و این موضوع دوباره به تصویب کمیسیون ماده ۵ برسد. این موضوع زمان برد تا اینکه مدیریت شهری تهران تغییر کرد.

وی ادامه داد: در مدیریت شهری جدید و حدود ۴ ماه پیش جلسه‌ای در شورای عالی شهرسازی و معماری کشور تشکیل شد تا درباره پادگان ۰۶ تصمیم‌گیری شود. من در این جلسه به شدت با بارگذاری در پادگان ۰۶ مبتنی بر طرحی که داده شده بود مخالفت کردم و اعضای شورای عالی شهرسازی و معماری کشور از جمله آقای افشانی که در آن زمان معاون عمرانی وزیر کشور بود از نظر من حمایت کردند و قرار شد این موضوع مجددا بررسی و مورد بازنگری قرار بگیرد.

این عضو شورای شهر تهران خاطرنشان کرد: سپس معاونت شهرسازی شهرداری تهران و شهرداری منطقه ۴ با شهردار جلسه‌ای برگزار کردند و آقای افشانی در این جلسه با موضوع بارگذاری درون پادگان ۰۶ مخالفت کرد. آقای افشانی مطرح کرد که شاید به موجب قانون پادگان‌ها، بهتر باشد شهرداری تهران این فضا را تملک کند و بارگذاری‌ها در راستای ماموریت‌های فرهنگی، اجتماعی و تفرجگاهی باشد اما اگر قرار باشد پادگان از شهر خارج شود و در آن محل بارگذاری‌هایی صورت بگیرد بهتر است پادگان درون شهر باقی بماند.

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید