وزیر دفاع: تحریم‌ها فرصتی برای صنعت دفاعی کشور است

کدخبر: ۲۴۴۸۷۲
اقتصادنیوز: وزیر دفاع در پاسخ به این سوال که تاثیر تحریم‌ها در صنعت دفاعی کشور به چه میزان است، تصریح کرد: تحریم‌ها فرصتی برای صنعت دفاعی کشور بوده است.

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایلنا،‌ امیر حاتمی در حاشیه چهارمین کنگره آسیاپاسفیک گفت: این همایش از لحاظ انتقال تجربیات بین کشورهای مختلف حائز اهمیت است. ما تجربیات گران‌بهایی در حوزه درمان مصدومان شیمیایی داریم که آن را به کشورهای دیگر انتقال می‌دهیم و به آخرین یافته‌های علمی دیگران نیز دسترسی پیدا می‌کنیم. جمهوری اسلامی ایران تجربیات تلخی از سلاح‌های شیمیایی در دوران دفاع مقدس دارد و امروز در این زمینه و در حوزه مقابله با سلاح‌های میکروبی و پرتوی، تجهیزات خوبی را آماده کرده‌ است.

وی با اشاره به فعالیت‌های وزارت دفاع در عرصه دفاعی تاکید کرد: در وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح نیازهای نیروهای مسلح در حوزه بهداشت و درمان و بیمارستان‌های صحرایی آنان را برطرف کرده‌ایم و برای همه حوزه‌های رزم محصولات مورد نیاز آماده شده است.

حاتمی در پاسخ به این سوال که تاثیر تحریم‌ها در صنعت دفاعی کشور به چه میزان است، تصریح کرد: تحریم‌ها فرصتی برای صنعت دفاعی کشور بوده است. ما از پیش از انقلاب تحریم بودیم و بعد از انقلاب تاکنون نیز در تحریم قرار داشته‌ایم.

وی افزود: با نگاهی که امام خمینی و مقام معظم رهبری آن را در نیروهای مسلح توسعه و تعمیق بخشیده‌اند ما تحریم را به عنوان یک فرصت می‌دانیم و این باعث شده که هیچ نگرانی از تحریم‌ها نداشته باشیم چراکه همه نیازهای دفاعی خود را در عرصه‌های مختلف رزم اعم از دریایی، هوایی و موشکی تولید می‌کنیم.

حاتمی خاطرنشان کرد: نیروهای مسلح ما با اراده‌ای که دارند مقتدرانه در برابر هرکسی که بخواهد علیه امنیت جمهوری اسلامی ایران اقدام کند، از این سلاح‌ها استفاده می‌کنند و اخیرا شاهد استفاده دو نمونه از این سلاح‌ها  در برابر تروریست‌هایی که در کردستان و اهواز مردم ما را شهید کردند، بودیم.

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید