چینی‌ها ربات نمازخوان ساختند! +فیلم

کدخبر: ۲۴۵۰۳۴
اقتصاد نیوز:مخترعان چینی رباتی ساختند که دقیقا مشابه انسان اعمال نماز را ادا می‌کند و به صورت کامل آن را به جا می‌آورد. گفته می شود این محصول برای فروش در کشورهای اسلامی طراحی شده است.
چینی‌ها ربات نمازخوان ساختند! +فیلم

به گزارش اقتصاد نیوز و به نقل از باشگاه خبرنگاران، ربات نمازخوان اختراع جدید چینی‌هاست که انتشار تصاویر آن در فضای مجازی واکنش‌های زیادی را در پی داشته است. چینی‌ها که علاقه شدیدی به نفوذ و گسترش سلطه خود در تمام حوزه‌های زندگی انسان و به ویژه علم و تکنولوژی دارند، این بار رباتی عجیب را اختراع کرده‌اند. مخترعان چینی به تازگی موفق به ساخت رباتی شدند که دقیقا مشابه یک فرد مسلمان نماز را به جا می‌آورد و تمام اعمال نماز را به درستی انجام می‌دهد.

تاکنون چندین ویدئو از این ربات هوشمند که دارای ویژگی‌های هوش‌مصنوعی نیز می‌باشد منتشر شده است. سازندگان چینی این ربات تاکنون هدف از اختراع چنین دستگاهی را اعلام نکرده‌اند ولی به نظر می‌رسد این ربات فعلا در حد یک اسباب بازی است. باتوجه به توسعه بیش از پیش ربات‌ها در زمینه‌های مختلف، عملکرد این ماشین‌های همه‌کاره تنها محدود به کارهای خدماتی نیست و با ساخت ربات‌های جدید، در حوزه‌های دیگر نیز وارد شده‌اند.

در ادامه فیلمی کوتاه و جالب از این ربات نمازخوان را مشاهده می‌کنید:

حجم فیلم: 6 مگا بایت

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید