چرا زنان عاشق طلا هستند؟!

کدخبر: ۲۴۵۴۳۰
اقتصادنیوز: کمتر خانمی در جهان را می توان یافت که علاقه ویژه ای به طلا و جواهر نداشته باشد. بسیاری از آقایان به ویژه کلکسون دار ها هم توجه ویژه ای به جواهرات دارند.

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از الو دکتر؛ عضو سازمان نظام روانشناسی و مشاور خانواده ایران، علل تمایل خانم ها به خرید طلا و زیور آلات را ناشی از 2 عامل دانست.

مهم ترین علت تمایل به خرید طلا توسط خانم ها، مهم دانستن آن به عنوان ابزاری برای افزایش ایمنی خود در جامعه مرد سالار است.

یعنی زن به این وسیله خود را بیمه می کند زیرا طلا به عنوان بهترین کالا پیوسته ارزش جهانی خود را حفظ می کند.

در حقیقت یک خانم در جامعه مرد سالار حق دارد ضریب ایمنی و آینده را به وسیله چنین اقداماتی تأمین کند.

علت دیگر تمایل به خرید طلا و زیور آلات از سوی خانم ها برای ابراز وجود است. یعنی خانم ها با حمل زر و زیور، نزد سایر زنان برای خودشان حیثیت اجتماعی و جایگاه ایجاد می کنند.

یعنی هر چه میزان طلای مورد استفاده زن بیشتر باشد به گونه ای غیر گفتاری به اطرافیانش نشان می دهد که از یک شرایط پایدار زندگی برخوردار است.

در واقع زن با افزایش طلاهایش می خواهد به اطرافیانش بفهماند که به علت برخورداری از جایگاه خوب نزد همسرش، لایق پرداخت این همه هزینه بوده است

افزایش خرید طلا می تواند در افزایش خودباوری و اعتماد بنفس نیز نقش بسزایی داشته باشد. اما باید توجه داشت که این راه چندان راه منطقی نیست.

افراد باید بیاموزند با افزایش امتیازها، جذابیت ها و سازگاری ها، زندگی شان را پایدار کنند. ضمن اینکه معتقدم طلا در حد یک حلقه و زنجیر ساده زیباست و بقیه اش دردسر آفرین است.

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید