سرنوشت مبهم سکوهای آزادی مقابل السد قطر

کدخبر: ۲۴۶۲۱۵
اقتصاد نیوز:پرسپولیسی‌های زیادی رویای دیدن بازی برگشت تیم‌شان مقابل السد را از دست رفته می‌بینند و شاید، بخشی از سکوهای آزادی هم از دیدن تماشاگران محروم باشند.
سرنوشت مبهم سکوهای آزادی مقابل السد قطر

به گزارش اقتصاد نیوز و به نقل از سایت نود، پرسپولیس این هفته، فرصت رسیدن به اولین فینالش در لیگ قهرمانان آسیا را خواهد داشت. تجربه‌ای که پیش از این، فقط سپاهان و ذوب آهن داشتند و هر دو هم در فینال شکست خوردند. در آستانه این بازی بزرگ، استقبالی فوق العاده در ورزشگاه آزادی غیر قابل پیش بینی نبود اما ایجاد بازار سیاه برای فروش بلیت و بدون بلیت ماندن تماشاگران، نگرانی‌های زیادی را به وجود آورده است.

پرسپولیس که در این فصل با یک سامانه اینترنتی، برای فروش بلیت همکاری می‌کند بلیت‌های بازی با السد را هم به همین سامانه سپرد. شنبه صبح، بلیت فروشی آغاز شد کمتر از سی دقیقه بعد، هیچ بلیتی برای روبروی جایگاه موجود نبود. دقایقی بعد هم سایت از دسترس خارج شد. پندار خمارلو، مدیر روابط عمومی باشگاه قول حل این مشکل را داد. لحظاتی بعد که سایت دوباره راه افتاد، فقط بلیت‌های طبقه دوم موجود بودند که آن‌ها هم به سرعت تمام شدند و سایت، دوباره بالا نمی‌آمد. همین حالا هم این سایت، در دسترس نیست.

دقایقی بعد بلیت بازی پرسپولیس، با قیمت‌هایی عجیب در سایت دیوار گذاشته شد تا کمبود بلیت، باعث یک بازار سیاه بزرگ شود. با توجه به اینکه تمام شدن حدود ۸۰ هزار بلیت در این زمان کوتاه کاملا عجیب به نظر می‌رسید، خیلی زود این شائبه به وجود آمد که شاید باشگاه بخشی از بلیت‌ها را خودش برداشته یا نهادهایی، تعداد زیادی از بلیت‌ها را خارج از فروش عمومی خریده‌اند. با ورود پلیس فتا، ۹ نفر دستگیر شدند و بازار سیاه فروش بلیت بازی حداقل در فضای مجازی جمع شد اما هنوز، تکلیف بسیاری از بلیت‌ها نامشخص است.

مدیرعامل پرسپولیس گفته دلیل این مشکلات، هجوم ۲۵۰ هزار نفر برای خرید بلیت بوده است. همچنین او توضیح داده که فقط ۹ هزار بلیت در طبقه دوم باقی مانده و هواداران، خیلی نمی‌توانند به بلیت فروشی حضوری امیدوار باشند. باشگاه اعلام کرده بلیت‌های زیادی را هم برای مهمانانش برنداشته و بلیت‌ها همگی به صورت عادی فروخته شده‌اند. یک دهه قبل، در بازی پایانی لیگ هفتم بین پرسپولیس و سپاهان، ورزشگاه آزادی پر شد و بیشتر از پنجاه هزار تماشاگر بیرون ورزشگاه ماندند. اما با این شرایط، شاید این بازی ده‌ها هزار نفر در حسرت ورزشگاه خانه نشین بمانند و بخشی از سکوها هم مثل بازی برگشت با الدحیل خالی باشد. با بلیت‌هایی که معلوم نیست توسط چه نهادهایی خریداری شده و چقدر توانایی پر کردن جایگاه را دارند. یا دلال‌هایی که بلیت خریده‌اند و حالا با تعطیل شدن بازار سیاه، شانسی برای فروش این بلیت‌ها با قیمت چندبرابر به مردم نخواهند داشت.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    • نیم قرن با اقتصاد ایران؛ ۲۹ اسفند

      اقتصادنیوز: «نیم قرن با اقتصاد ایران» به سال چهارم رسید. ما در این بخش‌ تلاش می‌کنیم روندهای اقتصاد ایران و جهان را…

    کارگزاری مفید