حذف چراغ راهنمایی با کمک فن‌آوری جدی

کدخبر: ۲۴۶۲۳۱
اقتصاد نیوز:این‌هفته در جهان خودرو: فن‌آوری جدید فورد برای حذف چراغ راهنمایی؛ رونمایی از بزرگترین شاسی‌بلند ب ام و؛ تایید ساخت دومین مدل الکتریکی پورشه؛ هشدار فولکس‌واگن درباره خطر نابودی صنعت خودرو در آلمان؛ ماشین ۵۰۰ اسب بخاری چینی برای بازار اروپا و هچ‌بک جدید اشکودا.
حذف چراغ راهنمایی با کمک فن‌آوری جدی

 

 

به گزارش اقتصاد نیوز، شرکتفورد در حال آزمایش فن‌آوری تازه‌ای است که با آن ماشین‌ها بدون نیاز به توقف پشت چراغ راهنمایی در چهارراه‌ها، از کنار یکدیگر عبور می‌کنند.

این فن‌آوری از حرکت عابران پیاده الهام گرفته است که می‌توانند با تنظیم سرعت از کنار یکدیگر عبور کنند. اتصال ماشین‌ها به اینترنت بستر شبیه‌سازی این حرکت را فراهم کرده است.

با اتصال به اینترنت ماشین‌ها می‌توانند موقعیت و سرعتشان را به یکدیگر اطلاع دهند و فورد نرم‌افزاری ساخته است که با پردازش این اطلاعات موقعیت ماشین‌ را با توجه به سرعت ماشین‌های دیگر تنظیم می‌کند و آنها می‌توانند بدون توقف از چهارراه عبور کنند.

براساس تحقیقی در اتحادیه اروپا، تا شصت درصد تصادف‌ها در چهار راه‌ها رخ می‌دهد و فورد می‌گوید هر راننده در بریتانیا هر سال ۴۸ ساعت پشت چراغ قرمز می‌ایستد. علاوه بر اتلاف وقت و خطر تصادف، توقف و حرکت دوباره پشت چراغ راهنمایی باعث افزایش آلودگی هوا می‌شود.

این فن‌آوری که در بریتانیا در حال آزمایش است، بخشی از مجموعه‌ای است که فورد با استفاده از ارتباط خودروها به اینترنت در حال توسعه آنها است. از جمله سیستمی که به رانندگان جای پارک موجود در منطقه را نشان می‌دهد یا پیش از نزدیک شدن خودروهای امداد به راننده اطلاع می‌دهد تا راه را باز کند.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید