انتقاد یک نماینده مجلس از سفرهای خارجی برخی نمایندگان

کدخبر: ۲۴۶۵۳۸
اقتصادنیوز: نماینده مردم شاهین شهر تاکید کرد: تحقیق و تفحص باید از مجلس شروع شود تا بتوانیم این مطالبه را از سایر بخش ها داشته باشیم.

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایلنا، حسینعلی حاجی‌دلیگانی درباره سفر برخی از نمایندگان به برزیل و حضور آنها در یک باشگاه ورزشی گفت:‌ معتقد هستم باید یک تحقیق و تفحص در این مورد صورت گیرد. ما اگر از خود مجلس شروع نکنیم، نمی‌توانیم به سایر دستگاه‌ها از جمله دستگاه‌های زیرمجموعه دولت چنین قضایایی را متذکر شویم.

نماینده مردم شاهین‌شهر در مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: متاسفانه هیات رئیسه در این رابطه بنایی بر پیگیری، برخورد و شفاف‌سازی ندارد.

وی با اشاره به شرایط کشور عنوان کرد: در حالیکه ما در یک چنین شرایطی به سر می‌بریم چه دلیلی دارد حداقل سه نفر از نمایندگانی که من عکسشان را دیدم به برزیل بروند و لباس ورزشی بپوشند و عکس بگیرند؟ برزیل چه دستاوردی برای ما دارد و چه نفعی به مردم می‌رساند؟

این عضو کمیسیون برنامه و بودجه خاطرنشان کرد: در این شرایط اقتصادی ما باید هزینه‌ها را کاهش دهیم و حتی حقوق کمتر بگیریم چه برسد به اینکه چنین فرق‌هایی را داشته باشیم که نمی‌دانیم منشاء هزینه‌هایش کجاست.

وی ادامه داد: این سفرها ممکن است از طرف شرکت‌هایی صورت بگیرد که هزینه‌هایی برای مجلس دارند که می‌تواند مشکلاتی درست کند و منشاء یک سری اتفاقات باشد و یا شاید از اعتبارات مجلس بتوان استفاده کردند و رفتند که هر کدام از این‌ها جای سوال و نگرانی دارد که باید پاسخ داده شود.

حاجی دلیگانی در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه مجلس باید با این نمایندگان چه برخورد داشته باشد، گفت: ابتدا باید این مساله در هیات نظارت در رفتار نمایندگان مورد بررسی قرار بگیرد باید ببینند این سفر چگونه صورت گرفته؟ منشاء هزینه‌های آن از کجا بوده؟ همچنین افرادی که در حوزه‌های انتخابیه با این نمایندگان همکار هستند سوال کنند و به نوعی رصد را انجام دهند.

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید