موضوعی عجیب درباره دنبه گوسفند که تا کنون نمی دانستید

کدخبر: ۲۴۶۵۴۸
اقتصادنیوز: دنبه ی گوسفند از روغن های حیوانی است که صحبت های ضد نقیضی درباره آن وجود دارد. اما رازی درباره دنبه گوسفند وجود دارد که ممکن است ندانید.

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از الو دکتر؛ دنبه گوسفند را همه ی ما می شناسیم و ممکن است از مصرف های روزانه ی ما باشد. قبل از اینکه دنبه گوسفند را هرروز مصرف کنیم لازم است اطلاعاتی را درباره آن به دست آوریم.

رازی بزرگ درباره دنبه گوسفند!

دکتر حسن اکبری کارشناس شبکه قرآن و معارف سیما که درباره اهمیت استفاده از روغن های حیوانی در رژیم غذایی روزانه سخن می گفت اظهار داشت: هر ثانیه 25 میلیون سلول متولد و همین تعداد می میرند و در هر دقیقه 100 میلیون سلول نیاز به ترمیم و نوسازی دارند و بایستی غذاها طوری باشند که هم انرژی لازم فراهم شود و هم مصالح ترمیم و تعمیر فراهم بشوند.

اکبری با اشاره به اطلاعات اشتباهی که از سوی پزشکان در گذشته به مردم داده شده است گفت: بعضی می گویند ما روغن حیوانی نمی خوریم و از بوی آن بدمان می آیند اما 70 درصد دیواره سلولی انسان از روغن و کلسترول تشکیل شده است و بدون روغن حیوانی سلولها ترمیم نمی شوند.

وی همچنین افزود: این مسائل تا چند سال گذشته از سوی پژوهشگران غربی انکار می شد،  این در حالی است که سازمان غذا و داروی آمریکا اخیرا کلسترول را از فهرست غذاهای ناسالم خارج کرده وبه اشتباهشان اذعان کرده اند و امروز روشن شده است که یکی از عوامل بیماری ام اس نخوردن روغن حیوانی است.

کارشناس برنامه روزی بهتر با بیان این که توصیه به مصرف روغن حیوانی بعد از پنجاه سالگی با ملاحظاتی همراه است، تأکید کرد:در این سنین باید شبها از خوردن روغن پرهیز کنند و در صورت نیاز از روغن زیتون استفاده کنند. همچنین ورزشکاران حرفه ای بایستی روغن حیوانی را در غذاها مخصوصا در وعده صبحانه بگنجانند. همچنین برای استفاده در شام از روغن کنجد و روغن زیتون استفاده کنند.

اکبری با اشاره به اقسام روغن حیوانی گفت: روغنی که از کره استحصال می شود و زرد رنگ است از همه مفیدتر است. این روغن ها از ملکولهای کوچک چهارکربنی تشکیل می شوند. بعد از آن به ترتیب پیه گاوی و سپس کوهان شتر و سپسدنبه گوسفند است که در این میان، دنبه از همه روغن ها مضرتر است.

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    اخبار بیشتر در سرویس اقتصادی
    کارگزاری مفید