اول ماه آینده میلادی نشست صلح افغانستان در مسکو برگزار می شود

کدخبر: ۲۴۶۹۹۴
اقتصاد نیوز: یک نشریه روسی اعلام کرد که نشست صلح افغانستان در مسکو که پیش از این به درخواست کابل به تعویق افتاده بود در اول ماه آینده میلادی برگزار خواهد شد.

به گزارش اقتصاد نیوز به نقل از تسنیم، روزنامه «ایزوستیا» چاپ مسکو به نقل از 3 منبع در وزارت خارجه روسیه گزارش داد که پایتخت روسیه در اول نوامبر میزبان نشست درباره افغانستان خواهد شد.

«ضمیر کابلوف» مسئول بخش آسیایی وزارت خارجه روسیه و نماینده ویژه رئیس جمهور این کشور در افغانستان نیز اظهار داشت که هیچ مانعی برای برگزاری دیدارها وجود ندارد و با وجود حمله قندهار که منجر به کشته شدن شماری از مقامات ارشد امنیتی افغان شد آمادگی‌ها برای برگزاری این نشست در جریان است.

در این حمله که طالبان مسئولیت آن را به عهده گرفت فرمانده پلیس قندهار و رئیس امنیت ملی این ولایت کشته شدند اما به گفته کابلوف این رویداد بر اراده دو کشور برای برگزاری این نشست تاثیری نداشته است.

«عمر نصار» مدیر مرکز مطالعات معاصر افغانستان نیز اظهار داشت که حمله قندهار مانع ارتباط طالبان و دولت افغانستان نخواهد شد.

وی ادامه داد؛ طالبان در این حمله ژنرال «عبدالرازق اچکزی» فرمانده پلیس قندهار و از اعضای اپوزیسیون دولت را هدف قرار داد اما این موضوع «بطور جدی بر این نشست تاثیرگذار نخواهد بود».

در ابتدا نشست مسکو درباره روند صلح افغانستان قرار بود 4 سپتامبر سالجاری میلادی برگزار شود و علاوه بر نمایندگان شماری از کشورهای منطقه از طالبان نیز برای حضور در این نشست دعوت شده بودند.

با این حال چند روز پیش از زمان تعیین شده کابل اعلام کرد که در این نشست حضور نخواهد یافت و پس از گفت‌وگوی تلفنی رئیس جمهور افغانستان و وزیر امور خارجه روسیه کابل از تمایل خود برای شرکت در این نشست خبر داد اما قرار شد زمان برگزاری این نشست تغییر کند.

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید