طیبه سیاوشی: فراکسیون امید معیارهای خود را برای رأی اعتماد دارد

کدخبر: ۲۴۷۰۸۳
اقتصادنیوز: یک عضو فراکسیون امید درباره نظر این فراکسیون درباره وزرای پیشنهادی از سوی دولت گفت: فراکسیون امید معیارهای خود را برای انتخاب وزرا دارد که بسیار خوب است و بر اساس آن ها نتیجه گیری می‌کند.

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایلنا، طیبه سیاوشی درباره فضای مجلس نسبت به وزرای پیشنهادی از سوی رئیس‌جمهور، گفت: سیستم سیاسی در کشور مدرن نیست و سنتی است، روند انتخاب وزرای پیشنهادی را می‌دانید، انتخاب‌کنندگان هم در همین راستا تصمیم می‌گیرند.

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: فراکسیون امید یک‌سری معیارهایی را برای ارزیابی وزرا در نظر دارد که بسیار خوب است. 

وی ادامه داد: ما به عنوان فراکسیونی که حامی دولت است، قصد نداریم چوب لای چرخ دولت بگذاریم و قرار است در راستای تقویتدولت گام برداریم، معتقدم آن « دو،دو» و آن « چهار،چهار» که در مجلس گفته شد کاملا احساسی بود و به هیچ عنوان رأی‌گیری معقول مجلس را نشان نمی‌داد.

این عضو فراکسیون امید تاکید کرد: نمایندگان نباید بر اساس احساسات تصمیم‌گیری کنند. ما تا بعد از ظهر شنبه بررسی‌های خود را انجام و نتیجه را اعلام خواهیم کرد؛ البته امیدوارم این نتایج با احساسات آمیخته نشود و در چارچوب نظرات کارشناسی و معقول ارزیابی شده باشد.

وی ادامه داد: جلسه‌ای را با آقای شریعتمداری داشتیم ارزیابی‌ها صورت گرفت ما نظرات و سوال‌های خود را با ایشان در میان گذاشتیم.

سیاوشی خاطرنشان کرد: به دلیل مطالباتی که مردم دارند یک‌سری ملاک‌ها برای ما مهم هستند و در اولویت قرار می‌گیرد.

وی با بیان اینکه امروز پاکدستی و توان مدیریتی وزرا و مسئولان در افکار عمومی مطرح است، گفت: مردم  با معضلات اقتصادی دست و پنجه نرم می‌کنند باید آنچه که در جامعه مطرح است و خواست افکار عمومی است برای نمایندگان در سطح بالا قرار گیرد.

نماینده مردم تهران درباره وزرای پیشنهادی رئیس‌جمهور، عنوان کرد: به غیر از  آقای شریعتمداری با سه وزیر دیگر آشنایی چندانی ندارم، آقای دژپسند هم در سازمان برنامه و بودجه حضور داشته‌اند.

وی ادامه داد: شناخت چندانی از آقای اسلامی ندارم ایشان باید بیشتر در کمیسیون‌ها و فراکسیون‌ها حضور پیدا کند و پاسخگوی سوالات باشد. آقای رحمانی هم نماینده مجلس بوده و برخی از نمایندگان با وی آشنایی دارند.

نماینده مردم تهران با بیان اینکه فراموش نکنیم افراد معرفی شده قرار است وزیر شوند نه مدیر یک دستگاه، عنوان کرد: کسی که برای وزرات انتخاب می‌شود باید یک سابقه ملی داشته باشد ما در مجلس قرار است تجربه و تخصص را مورد بررسی و رأی قرار بدهیم.

سیاوشی گفت: اکثریت نمایندگان با افرادی که معرفی شده‌اند آشنایی چندانی ندارند.

وی خاطرنشان کرد: ما امروز بحث تحریم‌ها و مسائل و مشکلات اقتصادی را داریم و باید بدانیم که این افراد می‌توانند در این شرایط مدیریت لازم را داشته باشند یا خیر.

این عضو کمیسیون فرهنگی تاکید کرد: ما باید اصلاحات ساختاری و شفاف‌سازی انجام دهیم تا بتوانیم حداقل خواسته‌های مردم را برآورده کنیم.

وی در پاسخ به این سوال که با توجه به شرایط کشور اگر وزیری آنطور که باید موفق نبود، باید استیضاحش کرد یا راه دیگری را برای سر و سامان دادن به اوضاع پیش گرفت، گفت: باید روند دیگری را در پیش بگیریم استیضاح در این شرایط مناسب نیست و جواب نمی‌دهد.

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید