در دفاع از وزیر تعاون کار و رفاه اجتماعی؛

5/ روحانی: ۲۷۵ هزار شغل در این ۵ سال درست کردیم

کدخبر: ۲۴۷۳۵۳
به گزارش اقتصادنیوز؛ حسن روحانی در دفاع از محمد شریعتمداری وزیر پیشنهادی کار گفت: ۲۷۵ هزار شغل در این ۵ سال درست کردیم.
5/ روحانی: ۲۷۵ هزار شغل در این ۵ سال درست کردیم

به گزارش اقتصادنیوز؛ حسن روحانی رئیس جمهوری در دفاع از وزیر پیشنهادی تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: وزارت کار امروز مسئولیت خاصی را برعهده دارد و اشتغال یک مسئله مهم ماست و در طول این ۵ سال افتخار میکنیم را از ۲۰ میلیون ۶۰۰ هزار به ۲۳ میلیون ۳۰۰ هزار آوردیم.

وی ادامه داد: همه وزرای امروز پشت تریبون به مردم قول بدهند و بگویند چه کار خواهند کرد و بگویند ما در ماه‌های آینده چه گره‌هایی را باز می‌کنیم و شما نمایندگان به وزرا بگویید چه گره‌هایی را باید باز کنند.

رئیس‌جمهور با بیان اینکه ۲۷۵ هزار شغل در این ۵ سال درست کردیم، تصریح کرد: ما امروز آن‌ها را در معرض یک امتحان مهم قرار داده ایم و امیدواریم نمره قبولی اول از خداوند و بعد از مردم بگیرند.

وی ادامه داد: نمی‌خواهم بگوییم در اشتغال مشکل نداریم و همه خانواده‌هایی که بیکار دارند در انتظار تلاش بیشتر ما هستند و این وزرات خانه وظیفه مهمی درباره اشتغال جوانان و درباره کارگران دارد.

روحانی با بیان اینکه این وزراتخانه وظیفه حمایت از اقشار ضعیف را برعهده دارد، تصریح  کرد: دولت در روز‌های آینده  به عنوان کمک به اقشار کمک درآمد، بسته حمایتی را ارائه خواهد کرد که نیمی از جمعیت کشور شامل این حمایت خواهند بود؛ و این مسئله در هفته آینده اعلام خواهد شد.

وی ادامه داد: مسئولیت دیگری که این وزارتخانه بر عهده دارد مسئله ساماندهی تامین اجتماعی است، صندوق‌های ما متاسفانه از حالت صندوق خارج شده است.

روحانی خاطرنشان کرد: امروز مشکل ما در جامعه این است که خانه‌ای که می‌سازیم بعد از ۱۵ سال می‌گوییم کلنگی در حالی که خانه بعد از ۱۰۰ باید خانه باشد، در مهارت همچون لوله کشی و سیم کشی مشکل داریم، ماباید این صندوق را به وجود آوریم.

وی ادامه داد: تمام اقداماتی که وزیر سابق کرده باید مضاعف شود و ما بتوانیم این صندوق‌ها را احیا کرده و مشکلات را حل کنیم.این وزارتخانه است که باید مهارت رابه مردم یاد دهد.

روحانی در پایان تلاش وزرای سابق تشکر کرد و اظهار کرد: از وزرایی که امروز در کابینه ما نیستد، یعنیآقایان آخوندی و ربیعی و کرباسیان که در 5 سال گذشته تلاش کردند به خاطر تلاشی که کردند تشکر میکنم، همچنین از سرپرستانی که در این مدت سرپرستی وزراتخانه را بر دوش داشتند تشکر می‌کنم، از نمایندگان میخواهم امروز ما را بیشتر یاری کنید و بتوانیم کابینه را تکمیل کنیم و دربرابر مردم خجالت زده نباشیم.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    اخبار بیشتر در سرویس اقتصادی
    کارگزاری مفید