تبرئه یک متهم محیط زیستی از اتهام جاسوسی

کدخبر: ۲۴۷۳۸۴
اقتصادنیوز؛ محمدحسین آقاسی، وکیل سام رجبی یکی از متهمان پرونده فعالان محیط زیستی بازداشت شده، از صدور قرار منع پیگرد برای موکلش در ارتباط با اتهامات جاسوسی و مشارکت در جاسوسی خبر داد.

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایسنا؛ محمدحسین آقاسی در این باره اظهار کرد: در مورد اتهام جاسوسی و مشارکت در جاسوسی برای سام رجبی یکی از هشت فعال محیط زیست دستگیر شده به اتهام جاسوسی منع پیگرد صادر و مورد تایید قرار گرفته است؛ بنابراین در حال حاضر موکلم اتهام اجتماع و تبانی به جهت ارتکاب جرم علیه امنیت ملی را دارد.

وی یادآور شد: کیفرخواست چهار متهم این پرونده تحت عنوان اتهام افساد فی الارض صادر شده است که دادستان نیز آن را تایید کرده و برای سه نفر دیگر اتهاماتی صادر شده که مجاز به بیان آن نیستم.

وی یادآور شد که وکیل مدافع دو نفر از متهمان پرونده - سام رجبی و طاهر قدیریان- است.

براساس این گزارش، محمد حسین آقاسی ۳۰ مهرماه، در رابطه با آخرین وضعیت متهمین پرونده موسوم به محیط زیست با بیان اینکه این پرونده ۸ متهم دارد، در رابطه با عناوین اتهامی متهمین این پرونده عنوان کرد: ۵ نفر از این افراد اتهام جاسوسی داشتند و توسط بازپرس برای آن‌ها کیفرخواست و قرار مجرمیت (جلب به دادرسی) صادر شد. پرونده برای دادستانی ارسال شد و بنا به جهاتی دادستان ایراداتی گرفتند و از بازپرس خواستند که اتهام افساد فی الارض برای این افراد تعیین شود. بازپرس هم روز شنبه ۱۴ مهرماه به این ۵ نفر اتهام افساد فی الارض را تفهیم کرد.

وی در رابطه با وضعیت متهمین پرونده نیز گفت: همه متهمین پرونده ساکن تهران هستند و از تاریخ ۲۷ بهمن ماه سال ۹۶ دستگیر شدند یعنی حدود ۸ ماه است که در زندان اوین بازداشت هستند.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    • نیم قرن با اقتصاد ایران؛ ۳۱ فروردین

      اقتصادنیوز: در پروژه «نیم قرن با اقتصاد ایران» تلاش بر این است تا از قبل اخبار و گزارش های اقتصادی به تصویر روشنی از…

    کارگزاری مفید