نفوذ داعش در شرق سوریه

کدخبر: ۲۴۷۷۱۲
اقتصادنیوز: گروه تروریستی تکفیری داعش گستره نفوذ خود را با استفاده از شرایط خاص محیطی در مناطق تحت کنترل نیروهای دمکراتیک سوریه در شمال شرق این کشور افزایش داده است.

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایرنا، گروه تروریستی داعش با استفاده از شرایط سخت آب و هوایی و گرد ، توفان شن و غبار موجود در هوا ، حملات گسترده ای علیه نیروهای کرد سوریه از چند روز قبل آغاز کرده و بخش هایی از مناطق شمال شرقی این کشور تحت نفوذ نیروهای دمکراتیک(قسد) را در کنترل خود درآورده است.

نیروهای دمکراتیک سوریه (قسد) که یگان های مدافع خلق ستون فقرات آن را تشکیل می دهند بر مناطق گسترده ای از شمال شرق این کشور مسلط هستند.

این نیروها مورد حمایت ائتلاف بین المللی به سرکردگی آمریکا هستند و دخالت های واشنگتن تاکنون مانع از ادامه مذاکرات بین آنها با دولت سوریه شده است.

حملات تروریست های داعش در مناطقی انجام شده که نیروهای ائتلاف آمریکایی به بهانه حمایت از کردهای سوریه در نزدیکی آنها حضور داشتند.

تروریست های داعش در چند روز گذشته با استفاده از شرایط بد محیطی (توفان شن) و آشنایی بیشتر از منطقه، توانستند بر بخش هایی از اطراف شهرک هجین در استان دیرالزور مسلط شوند.

برخی منابع آگاه نیز اعلام کردند که تروریست های داعش از چند روز گذشته بزرگ ترین میدان نفتی دیرالزور (العمر) را محاصره و تا نزدیکی این میدان نفتی رسیدند.

همچنین گروه تروریستی داعش در جریان حملات چند روز گذشته، توانسته است مناطق تحت اشغال خود را که به اخیرا در تسلط نیروهای کرد قرار گرفته بود ، مجددا تصرف کند و خود را به مرزهای سوریه و عراق برساند.

تروریست های داعشی با انجام عملیات انتحاری توانستند به منطقه 'باغوزفوقانی' نفوذ کنند و این امر سبب شده خود را به مرزهای عراق برساند.

این گروه تروریستی با انجام عملیات انتحاری در مناطق شرقی سوریه توانسته است تعداد زیادی از نیروهای دمکراتیک سوریه را کشته و یا زخمی کند.

در همین حال گروه تروریستی داعش با انجام پاتکی 60 نفر از جمله چند فرمانده نیروهای دمکراتیک سوریه را کشتند.

تحولات اخیر در شرق سوریه نشان می دهد که ائتلاف بین المللی به سرکردگی آمریکا که به بهانه مبارزه با تروریست های داعش از سال 1393 در مناطق کردنشین و در مرز این کشور و عراق حضور غیر قانونی دارد، هیچ تحرک مثبتی نداشته است.

این ائتلاف آمریکایی تاکنون تنها مردم بیگناه در مناطق شرقی به ویژه منطقه السوسه را هدف قرار داده که در آخرین جنایت هوایی آن پنج تن از شهروندان سوری از جمله دو کودک کشته شدند.

**کشته شدن 60 نیروی کرد سوریه

دیده بان حقوق بشر سوریه اعلام کرد که شمار تلفات نیروهای دمکراتیک سوریه توسط گروه تروریستی تکفیری داعش در جریان آخرین حمله به 60 تن رسید.

این نهاد وابسته به مخالفان سوریه روز گذشته(یکشنبه) اعلام کرد که در پاتک گروه تروریستی داعش به کردهای سوریه 60 نفر از جمله چند فرمانده آنها کشته شده اند.

این افراد در پاتک داعش به شهرک های السوسه، الباغوز و هجین در اطراف منطقه تحت تسلط داعش در جنوب شرق استان دیرالزور کشته شدند.

این نهاد همچنین اعلام کرد: این درگیری بیش از 100 زخمی داشت که احتمال افزایش تلفات نیروهای کرد سوریه وجود دارد.

برخی منابع خبری نیز اعلام کردند که در یورش داعش حدود 100 نیروی کرد سوریه نیز به اسارت این گروه تروریستی در شرق سوریه درآمده است.

**زمان آغاز عملیات جدید کردهای سوریه در شرق فرات

کردهای سوریه 6 روز قبل عملیات جدیدی را برای آزادسازی شهرک السوسه در شرق فرات آغاز کردند.

نیروهای دموکراتیک سوریه در بیانیه ای اعلام کردند که این عملیات در چارچوب پاکسازی منطقه هجین از باقیمانده های گروه تروریستی داعش انجام می شود.

کردهای سوریه اعلام کردند که یورش گسترده‌ای در این عملیات ناگهانی به مواضع گروه تروریستی داعش در داخل شهرک السوسه در شرق استان دیرالزور سوریه انجام دادند که درگیری‌های شدید برای نفوذ به این شهر همچنان ادامه دارد.

این نیروها اعلام کردند که از نخستین ساعات این درگیری با پشتیبانی موشکی و توپخانه ای پیشروی قابل توجهی در مناطق تحت پوشش گروه تروریستی داعش انجام داده اند.

حمله کردهای سوریه به شهرک السوسه چند روز پس از حمله هوایی ائتلاف بین المللی به سرکردگی آمریکا به یک مسجدی در این شهرک و کشته و زخمی شدن شماری از غیرنظامیان آغاز شده است.

حملات اخیر کردها که با حمایت ائتلاف بین المللی علیه داعش آغاز شده بود تنها به نفع این گروه تروریستی شده به گونه ای که این گروه تکفیری گستره نفوذ خود را در شرق فرات افزایش داده است.

این موضوع نشان می دهد که کردهای سوریه در دام سیاست های ائتلاف بین المللی قرار دارند، زیرا در عمل این حملات به نفع تروریست های داعشی بوده است.

این نا آرامی ها همچنین با حملات اخیر هوایی ائتلاف آمریکایی به بهانه حمله به گروه تروریستی تکفیری داعش افزایش یافته به طوری که در چند روز گذشته تعدادی از شهروندان سوری توسط بالگردهای آمریکایی در مناطق شرقی سوریه کشته و یا زخمی شدند.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    اخبار بیشتر در سرویس اقتصادی
    کارگزاری مفید