وقتی مقامات یهودی آمریکا ترامپ را مشکل می دانند

کدخبر: ۲۴۷۷۶۰
اقتصادنیوز: گروهی از مقامات یهودی 'پیتسبورگ' آمریکا در نامه سرگشاده ای به دونالد ترامپ رئیس جمهوری این کشور در روز یکشنبه به او گفتند که مسئولیت تیراندازی مرگبار به یک کنیسه در این شهر آمریکا بر عهده او است.

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایرنا، در حمله به کنیسه 'درخت حیات' در صبح روز شنبه 11نفر که اکثرا کهنسال بودند کشته شدند . فرد تیرانداز در این حمله گفته بود که 'می خواهد همه یهودیان مرده باشند' در این حمله 6 نفر نیز مجروح شدند.

در نامه سرگشاده مقامات یهودی به ترامپ آمده است: در سه سال گذشته اظهارات و سیاست های شما موجب تشجیع جنبش ملی گراهای سفیدپوست شده است. خود شما این جنایت را شیطانی نامیدید اما خشونت روز شنبه، اوج گیری مستقیم نفوذ شما است.

دراین نامه از ترامپ خواسته شده است که ملی گرایی سفیدپوست در آمریکا را بطور کامل محکوم کند و هدف گرفتن و به خطر انداختن تمام اقلیت ها را متوقف سازد و 'حمله به مهاجران و آوارگان را متوقف کند و 'خود را به سیاست های دمکراتیک که کرامت همه را به رسمیت می شناسد متعهد سازد'.

در این نامه آمده است: ترامپ که قصد خود را برای بازدید از شهر پیتسبورگ اعلام کرده است تا زمانی که این اقدامات را انجام نداده باشد ، در این شهر مورد خوشامد قرار نخواهد گرفت .

'رابرت باورز' شهروند سفید پوست آمریکایی روز پنج آبان ماه با ورود به کنیسه یهودیان در پیتسبورگ ایالت پنسیلوانیا با سلاح گرم 11 نفر را کشت و خود توسط نیروهای پلیس دستگیر شد.پیشاپیش جف سشنز وزیر دادگستری دولت ترامپ از مجازات اعدام وی خبر داده بود.

تئوری هایی که یهودیان را به استیلا بر دولت و امور مالی متهم می کنند در میان جنبش'آلترایت' (دست راستی های نژادپرست)، دیده می شود. این جنبش حامی ترامپ است و در سالهای اخیر بخصوص ازطریق'استیو بنن' استراتژیست سابق رئیس جمهور به نفوذ زیادی رسیده است.

اوایل آبان ماه جاری نیز، 14 بسته بمب گذاری شده که به آن'بمب لوله ای' گفته شده برای چهره ها سرشناس حزب دمکرات و منتقد دونالد ترامپ از طریق 'پست آمریکا' ارسال شد،این افراد شامل، باراک اوباما رئیس جمهوری سابق آمریکا، جو بایدن و هیلاری کلینتون معاون اول رئیس جمهوری سابق و وزیر خارجه پیشین آمریکا، اریک هولدر (دادستان سابق آمریکا) ، ماکسین واترز (نماینده دمکرات خواهان استیضاح ترامپ)، رابرت دنیرو هنرپیشه سینما، جیمز کلپر (رئیس سابق اطلاعات ملی آمریکا DNI) و جان برنان (رئیس سابق سیا) می شد.

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    اخبار بیشتر در سرویس اقتصادی
    کارگزاری مفید