وزیر دفاع قطر مدعی شد؛

روابط ایران و آمریکا برقرار خواهد شد

کدخبر: ۲۴۸۱۸۳
اقتصادنیوز؛ خالد بن محمد العطیه، وزیر دفاع قطر باتاکید بر اینکه رابطه قطر با آمریکا راهبردی و مبتنی بر احترام متبادل است، مدعی شد که برقراری روابط آمریکا و ایران را پیش بینی می کند اما کی این موضوع رخ خواهد داد، نمی‌داند.
روابط ایران و آمریکا برقرار خواهد شد

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از شفقنا؛ خالد بن محمد العطیه، وزیر دفاع قطر فشار آمریکا بر قطر درباره روابطش با ایران را تکذیب کرد و گفت: آمریکا هیچ نوع تهدید و فشاری علیه قطر درباره روابط این کشور با ایران اعمال نمی کند.

وی افزود: آمریکا در روابط خود با قطر از هیچ تهدید، ارعاب و پیش شرطی استفاده نمی کند بلکه به تصمیمات حاکمیتی ما احترام می گذارد.

العطیه با تاکید بر اینکه رابطه قطر با آمریکا راهبردی و مبتنی بر احترام متبادل است، مدعی شد که برقراری روابط آمریکا و ایران را پیش بینی می کند اما کی این موضوع رخ خواهد داد، نمی داند.

وی با اشاره به اینکه آمریکا عاقلانه تر از آن است که علیه ایران وارد جنگ شود، افزود: ورود به هیچ جنگی برای آمریکا به نفع این کشور نیست. آمریکا کشوری بر مبنای نهادهاست و می داند چگونه منافع راهبردی خود را حفظ کنند.

وزیر دفاع قطر در ادامه بر امکان حل بحران یمن در صورت وجود اراده تاکید کرد و از یمنی ها خواست به میز مذاکرات بیایند و آرای خود را بیان کنند که تنها در این صورت می توان به راه حل رسید.

العطیه تصریح کرد: اگر اراده ای برای حل بحران وجود داشته باشد، این موضوع حل خواهد شد.هرگز خودمان را تحمیل نمی کنیم اما گر دوستان از ما بخواهند، می توانین برای حل این بحران و محافظت از غیرنظامیان پادرمیانی کنیم.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید