نماینده ویژه آمریکا مطرح کرد؛

شروط سه‌گانه آمریکا در پرونده سوریه

کدخبر: ۲۴۸۱۸۶
اقتصادنیوز؛ جیمز جفری، نماینده ویژه آمریکا در امور سوریه گفت: شروط سه‌گانه آمریکا در پرونده سوریه، ایجاد یک روند سیاسی برگشت‌ناپذیر، شکست نهائی گروه تروریستی داعش و عقب‌نشینی تمام نیروهای ایرانی از خاک سوریه است.
شروط سه‌گانه آمریکا در پرونده سوریه

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایلنا؛ «جیمز جفری» فرستاده ویژه آمریکا در سوریه در کنفرانسی مطبوعاتی در بروکسل گفت که شروط سه‌گانه آمریکا در پرونده سوریه، ایجاد یک روند سیاسی برگشت‌ناپذیر، شکست نهائی گروه تروریستی داعش و عقب‌نشینی تمام نیروهای ایرانی از خاک سوریه است.

جفری گفت: «این سه مورد مذکور عامل اصلی تنش در سوریه هستند که ما خواهان اصلاح آن بوده و خروج بشار اسد را شرط تعیین‌کننده در این زمینه نمی­‌دانیم».

فرستاده ویژه آمریکا در سوریه افزود: «ما به دولتی نیاز داریم که از سلاح شیمیائی استفاده نکند،‌ تهدیدی برای همسایگان نباشد، بشکه­‌های انفجاری به کار نگیرد و ملت خود را نکشد».

جفری با ابراز تردید نسبت به این موضوع گفت که اگر بشار اسد قادر به ارائه دولتی این چنینی باشد،‌ آمریکا از بقای او در رأس نظام سوریه استقبال می­‌کند. وی گفت: «تحقق این موضوع موقوف به شروطی است و متوجه شخص خاصی نیست».

این اظهارات جفری همزمان با تأکید «جیمز متیس» وزیر دفاع آمریکا بر لزوم خروج بشار اسد از دولت سوریه در چارچوب فرایندی مدیریت شده مطرح شده است. متیس در سخنانی مداخله‌جویانه گفته است که هر نوع انتخاباتی با نظارت دولت فعلی سوریه در نظر مردم این کشور و جامعه جهانی بی‌اعتبار است.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید