​روسیه: اوضاع درمناطق تحت کنترل آمریکا در سوریه وخیم است

کدخبر: ۲۴۸۲۳۲
اقتصادنیوز : سخنگوی وزارت دفاع روسیه گفت: اوضاع مناطق تحت کنترل آمریکا موسوم به «محدوده خاکستری» در شرق رودخانه فرات در سوریه رو به وخامت گذاشته است.

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از خبرآنلاین ،«ایگور کوناشنکوف» روز چهارشنبه در جمع خبرنگاران درباره منطقه تحت کنترل آمریکا در سوریه افزود: این محدوده، منطقه کاهش تنش نیست بلکه «محدوده خاکستری» (محدوده ناشناخته) است که وضعیت در آن هر روز بدتر می شود.

سخنگوی وزارت دفاع روسیه با بیان اینکه اقدامات تروریستی و گروگانگیری در این منطقه هر روز بیشتر می شود، اظهار داشت: از حدود دو ماه پیش تروریست های گروه داعش در این محدوده (منطقه تحت کنترل آمریکا در شرق رود فرات) 57 اقدام تروریستی داشتند و به واحدهای نیروی دمکراتیک سوریه متشکل از کردها حمله کرده اند و بر اثر این اقدامات بیش از 300 کرد کشته شده اند.

کوناشنکوف یادآور شد: ساکنان منطقه شرق فرات می گویند بر اثر حملات تروریستی در این منطقه شماری از نیروهای خارجی نیز کشته شده اند. 

به گفته سخنگوی وزارت دفاع روسیه، ساکنان منطقه تحت کنترل آمریکا در سوریه از سرکوب ساکنان عرب تبار و کردها در این منطقه خبر می دهند.

وی با بیان اینکه اوضاع انسانی در اردوگاه پناهندگان رقبان در سوریه هم فاجعه بار است، خاطرنشان کرد: نظامیان آمریکایی به طور آشکار شروع به تشکیل گروه های مسلح از ساکنان محلی در منطقه تحت کنترل خود کرده اند.

کوناشنکوف تصریح گرد: اشغال غیرقانونی مناطقی از سوریه توسط آمریکا هیچ نتیجه مثبتی برای سوری نداشته است.

وی افزود: چرا که تروریست های عضو گروه داعش در مناطق تحت اشغال آمریکا نه تنها نابود نشده اند بلکه با استفاده از ناتوانی آمریکا و گروه های دمکراتیک سوریه (کردهای سوری) در مبارزه با تروریست ها در شرق فرات، بار دیگر برخی مناطق را اشغال کرده اند. 

سخنگوی وزارت دفاع روسیه در ادامه مدعی شد که تروریست های عضو گروه حزب اسلامی ترکستان در ادلب اقدامات تحریک آمیز شیمیایی تدارک می بینند.

کوناشنکوف گفت: مرکز روسی آشتی طرف های درگیر در سوریه (وابسته به وزارت دفاع روسیه) اطلاعاتی به دست آورده است که تروریست ها روز 27 اکتبر (شنبه گذشته) در منطقه ادلب 20 ظرف حاوی گاز کلر در اختیار داشتند که ظرفیت هریک از ظروف 10 لیتر بود.

وی ادامه داد: تروریست ها همچنین در حال انتقال تجهیزات فیلمبرداری در این منطقه بوده اند و اعضای گروه کلاه سفیدها نیز در جستجوی افرادی برای شرکت در فیلم برداری های تحریک آمیز خود می گشتند تا دست به صحنه سازی حمله شیمیایی بزنند.

سخنگو وزارت دفاع روسیه با بیان اینکه گروه کلاه سفید ها برای جذب مردم در فیلم ساختگی به آنها پیشنهاد تحویل مواد غذایی رایگان می دهند، افزود: در همین رابطه شش خودرو ویژه کشف مواد رادیواکتیو، شیمیایی و بیولوژیکی ارتش روسیه به مرز استان ادلب ارسال شده است تا اوضاع در ادلب را تحت نظر داشته باشند.

وی همچنین گفت که تسلیحات اس-300 و سیستم خودکار پدافند هوایی پولیانا-4 روسیه به سوریه تحویل داده شده است و روس ها در حال آموزش نیروهای سوری برای استفاده از این تجهیزات هستند.

کوناشنکوف همچنین وضعیت شرق رقه را بسیار ناگوار خواند و افزود: حدود 100 هزار جسد همچنان در زیر آوار ساختمان های مخروبه این شهر قرار دارد.  

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    • گزارش «اقتصادنیوز» از بازار سرمایه

      اقتصادنیوز:‌ شاخص کل در آخرین روز کاری هفته به رقم ۲ میلیون و ۲۶۱ هزار و ۳۸۶ واحد رسید و نسبت به آخرین روز معاملاتی…

    کارگزاری مفید