چرا حکم قلع برای پالادیوم صادر شد ؟

کدخبر: ۲۴۸۳۳۸
اقتصادنیوز : سخنگوی شورای شهر تهران دلایل صدور حکم قلع برای تونل و پل مجتمع پالادیوم را تشریح کرد .

 به گزارش اقتصادنیوز به نقل از اسکان نیوز ،مدت ها است که پرونده تخلفات پالادیوم در کمیسیون ماده ۱۰۰ در حال بررسی است. مالکان این مجتمع برای ارتباط مجموعه های شمالی و جنوبی خود در عرصه خیابان عمومی اقدام به احداث پل و تونل کرده بودند. موضوعی که از همان ابتدا به آن اعتراض شد اما مالکان بدون توجه به اعتراض اعضای شورا و با استفاده از فرصت تغییرات در مدیریت شهری و توافقی که در همان زمان بین شهرداری منطقه و مالکان صورت گرفت ساخت پل و تونل را به اتمام رساندند، حالا حکم قلع این پل و تونل از سوی کمیسیون ماده ۱۰۰ صادر شده است. هرچند رییس سازمان بازرسی شهرداری می گوید این حکم بدوی و قابل تجدید نظر است. 

علی اعطا سخنگوی شورای شهر تهران به اسکان نیوز می گوید: در تبصره ۶ ماده ۱۰۰ قانون شهرداری ها اشاره شده که ساخت و سازها باید در محدوده زمین مالک باشد و در صورتی امکان ساخت و ساز در خارج از محدوده زمین وجود دارد که طبق طرحی مصوب این ساخت و ساز انجام شده باشد. در غیر این صورت تخلف صورت گرفته است. در موضوع پالادیوم، تونل و پلی که زده شده، در خارج از محدوده زمین بوده و بر اساس پیگیری هایی که کرده ایم، بر اساس اسناد بالادست نیز مجاز به ساخت چنین پل و تونلی نبوده اند. فقط تفاهم نامه ای در این زمینه وجود دارد که مشاوران حقوقی اعلام کرده اند این تفاهم نامه قابل استناد نیست، بنابراین این ساخت و ساز خارج از پروانه بوده است.

او ادامه می دهد : پرونده هایی در کمیسیون ماده ۱۰۰ رسیدگی می شود که یا برخلاف پروانه باشد یا بدون پروانه، این اتصال در پروانه نبوده است. نکته مهم دیگر آن که  اگر سازه ای بر اساس پروانه ساخته شود یعنی این سازه یک طراح، یک ناظر و احتمالا یک مجری ذیصلاح داشته است و مکانیزم نظام مهندسی و کنترل ساختمان و مبحث دو مقررات ملی ساختمان و نظامات اداری را رعایت  کرده است و اگر سازه ای خارج از پروانه باشد یعنی احتمالا این روند را طی نشده، بنابراین از لحاظ ایمنی مورد تأیید نیست. ساختمانی که از لحاظ بهداشتی، شهرسازی و فنی با اصول فنی مغایرت داشته باشد و نتواند از لحاظ فنی تأییدیه بگیرد و ایمنی لازم را نداشته باشد حکمش قلع است، بنابراین حکم بدوی در خصوص ساختمان پالادیوم، حکم قلع است که مالک می تواند به آن اعتراض کند.

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید