قرارداد؛ برگ برنده شفر

کدخبر: ۲۴۸۷۵۱
اقتصاد نیوز: وینفرد شفر فصل گذشته در استقلال موفق بود و به همین خاطر هواداران به باشگاه فشار زیادی آوردند تا قرارداد او را تمدید کنند.
قرارداد؛ برگ برنده شفر

به گزارش اقتصاد نیوز، ابتدا باشگاه اصرار داشت قرارداد سه ساله امضا شود! توفیقی معاون سابق باشگاه در مصاحبه‌ای گفت: از آنجا که برنامه طولانی‌مدت دارند، می‌خواهند قرارداد را سه ساله امضا کنند ولی این مربی در نهایت تن به امضای قرارداد دو ساله داد! حالا همین قرارداد برگ برنده وینفرد شفر است. با توجه به اینکه وضع ارز نامتعادل است و هر روز کم و زیاد می‌شود، کار با خارجی‌ها ریسک زیادی دارد. استقلالی‌ها این ریسک را کرده‌اند. درباره رقم قرارداد وینفرد شفر و استقلال شایعه زیاد بوده است. ابتدا گفته شد او برای یک فصل ۷۰۰ هزار دلار دریافت می‌کند. افتخاری مدیرعامل وقت باشگاه گفت: این رقم شایعه است ولی اعلام نکرد رقم واقعی چقدر است. کمی بعد، اما خبر‌های دقیق‌تر به بیرون درز کرد. خیلی زود مشخص شد قرارداد این مربی سالانه ۸۰۰ هزار دلار است و قرارداد دستیارانش ۲۰۰ هزار دلار. جالب اینجاست که باشگاه با او توافق کرد یک میلیون دلار بدهد تا خودش پول دستیاران خارجی را پرداخت کند. با رفتن ساناک، کولی و ساشا در استقلال ماندند. بعد از مدتی شفر تصمیم گرفت مربی بدنساز آلمانی هم بیاورد تا جمع دستیاران خارجی اش ۳ نفر شود. حالا او ۲۰۰ هزار دلار را بین این سه نفر تقسیم می‌کند.

یک میلیون دلار به ریال هزینه سنگینی است. یعنی باشگاه بالای ۱۳ میلیارد تومان برای شفر و دستیارانش هزینه می‌کند. حالا تصور کنید اگر استقلال بخواهد این قرارداد را فسخ کند چه اتفاقی می‌افتد؟ در واقع «قرارداد» برگ برنده شفر است. توافق دو طرف این بوده که اگر باشگاه بخواهد شفر را کنار بگذارد باید قرارداد یک ساله او را بدهد و برای سال دوم هم توافق کنند. یعنی استقلال در هر صورت باید پول قرارداد امسال وینفرد شفر را بدهد. برای سال دوم هم باید بنشینند و روی یک قیمت توافق کنند که هر قدر باشد، برای استقلال زیاد خواهد بود. فعلاً شفر با این برگ برنده باشگاه را در منگنه گذاشته و آن‌ها نمی‌توانند به سمت برکناری او بروند. باید دید سرانجام باشگاه در این باره چه تصمیمی می‌گیرد.

خبر ورزشی

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید