توضیحات محسن هاشمی درباره روند انتخاب شهردار تهران

کدخبر: ۲۴۸۸۶۸
اقتصادنیوز: رئیس شورای شهر تهران عنوان کرد که انتخاب شهردار تهران در فرایندی حزبی و سیاسی نخواهد بود و گفت: استفساریه بازنشستگی شهردار تهران در کمیسیون اجتماعی مجلس امروز بررسی می‌شود.

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایسنا، محسن هاشمی با حضور در جمع خبرنگاران در مورد جلسه امروز شورای شهر تهران با بیان اینکه در جلسه امروز اعضای کمیسیون ماده 100 انتخاب شدند، افزود: همچنین کلیات لایحه بودجه غیرنقد نیز به تصویب رسید و اعضای شورای شهر به اعتراض فرمانداری درخصوص طرح تعارض منافع در شهرداری تهران نیز بر نظر خود پافشاری کرده و این مصوبه به شورای حل اختلاف ارسال شد.

وی با بیان اینکه اعضای شورای شهر به یک فوریت اصلاح چارت تشکیلاتی شهرداری رأی ندادند، در مورد انتخاب شهردار تهران گفت: اعضای شورا بر تعهد خود به شهردار تهران اصرار داشته و تلاش حداکثری دارند که مدیریت شهری تثبیت شود.

رییس شورای شهر تهران با بیان اینکه در مجلس شورای اسلامی اصلاح قانون منع بکارگیری بازنشستگان با استثناء قرار دادن وضعیت شهردار تهران و چند کلانشهر دیگر در حال پیگیری است، تصریح کرد: ما اگر در جلسه قبلی پنج گزینه شهرداری را انتخاب می‌کردیم قطعا موجب تضعیف پیگیری و تثبیت وضعیت شهردار تهران می‌شد؛ اما این اتفاق نیفتاد و حالا در کمیسیون اجتماعی مجلس امروز استفساریه مورد بررسی قرار می‌گیرد.

وی با بیان اینکه اگر دو روز تاخیر برای انتخاب شهردار ایجاد شود، مشکلی نخواهیم داشت، گفت: ثبات در مدیریت شهری برای همه اعضای شورای شهر مهم است اما ما باید اجازه می‌دادیم که وضعیت شهردار فعلی مشخص شود.

هاشمی در مورد استعلام برخی از کاندیداها  از سازمان امور اداری و استخدامی کشور اظهار کرد: نامزدهایی که حدودا 60 سال سن داشتند را از سازمان امور استخدامی استعلام کردیم تا ببینیم چقدر فرصت دارند و خود من نیز حدود چهار سال تا بازنشستگی وقت دارم.

وی با رد هرگونه انتخاب حزبی و سیاسی شهردار تهران گفت: اعضای شورا با تمأنینه و در جلسات تخصصی شهردار را انتخاب می‌کنند و اگر امروز استفساریه درباره شهردار تهران در کمیسیون اجتماعی مجلس رأی بیاورد انتخاب شهردار به تعویق می‌افتد اما اگر این استفساریه رأی نیاورد به زودی پنج گزینه شهرداری تهران را اعلام می‌کنیم.

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید