مهار ۲ آتش‌سوزی در سمنان/ حوادث تلفات جانی نداشت

کدخبر: ۲۴۸۹۸۱
اقتصادنیوز : رئیس سازمان آتش‌نشانی سمنان بابیان اینکه آتش‌سوزی خودرو پراید و یک منزل مسکونی با تلاش آتش‌نشان‌ها مهار شد، گفت: خوشبختانه هر دو این حوادث تلفات جانی نداشت.

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از مهر ،سعید اسماعیل‌پورضمن بیان اینکه در پی تماس شهروندان با سامانه ۱۲۵ مبنی بر وقوع آتش‌سوزی صبح یک‌شنبه بلافاصله نیروهای آتش‌نشانی به محل اعزام شدند، ابراز داشت: این حادثه که ساعت ۱۰:۱۶ به وقوع پیوست آتش‌سوزی خودرو پراید در خیابان اندیشه توسط آتش‌نشانان اطفاء شد.

وی بابیان اینکه برای مهار این آتش‌سوزی سه آتش‌نشان به همراه یک دستگاه خودرو از ایستگاه پنج این سازمان به محل حادثه اعزام شدند، اضافه کرد: خودرو پراید پارک شده مقابل منزل مسکونی به علت نامعلومی از قسمت انتهای موتور و داشبورد طعمه حریق شده و در حال سرایت به دیگر قسمت‌ها بود.

مهار آتش سوزی در منزل مسکونی

رئیس سازمان آتش‌نشانی سمنان بابیان اینکه آتش‌نشان‌ها ضمن رعایت نکات ایمنی و قطع جریان برق از باطری و بستن شیر گاز خودرو حریق را با استفاده از شلنگ آب‌رسانی به‌صورت کامل مهار کردند، ابراز داشت: همراه داشتن کپسول آتش‌نشانی یا همان خاموش‌کننده‌های دستی در خودرو الزامی است تا در این‌چنین مواقع قبل از رسیدن نیروهای امدادی بتوان از پیشروی آتش جلوگیری کرد.

اسماعیل‌پور بابیان اینکه در حادثه دیگری آتش‌سوزی بالکن منزل مسکونی در خیابان میرزا کوچک خان مهار شد، تصریح کرد: این حادثه ساعت ۱۴:۴۹دقیقه ظهر امروز به سامانه ۱۲۵ آتش‌نشانی اطلاع داده شد و گروه در کمترین زمان ممکن خود را به محل حادثه رساندند.

وی بابیان اینکه در این حادثه سه آتش‌نشان به همراه یک خودرو از ایستگاه شماره یک آتش‌نشانی به محل موردنظر اعزام شدند، اضافه کرد: سیلندر پیک‌نیکی در قسمت بالکن آپارتمانی واقع در طبقه چهارم طعمه حریق شده و در حال سرایت به دیگر نقاط بود که با سرعت عمل آتش‌نشانان ضمن دور کردن مواد آتش‌زا از محل آتش، پیک‌نیک را به محل امن انتقال داده و با خنک کردن بدنه سیلندر گاز داخل آن را تخلیه کردند.

برگزاری مانور پدافند غیرعامل

رئیس سازمان آتش‌نشانی سمنان همچنین ضمن اشاره به اینکه این حادثه خسارت چندانی نداشت، ابراز داشت: به شهروندان توصیه می‌شود هنگام پخت‌وپز با وسایل گازسوز قابل‌حمل ضمن رعایت کامل نکات ایمنی تمامی اتصالات را چک کرده و از واشرها و تجهیزات استاندارد استفاده کنند.

اسماعیل‌پور از برگزاری مانور اطفای حریق در هنرستان دخترانه معلم به مناسبت هفته پدافند غیرعامل خبر داد و اضافه کرد: هدف از اجرای این‌گونه مانورها آمادگی هر چه‌بهتر شهروندان به‌خصوص دانش آموزان برای مواقع بروز حوادث و آتش‌سوزی‌ها است که هرچه بیشتر این برنامه‌های آموزشی افزون‌تر شود باعث تمرکز و کنترل استرس در هنگام بحران خواهد شد.

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید