شمار قربانیان سیل در ایتالیا به 30 نفر رسید

کدخبر: ۲۴۹۰۰۲
اقتصادنیوز : ایتالیا در روزهای اخیر بارها شاهد بارندگی شدید و طوفان بوده است. در نزدیکی پالرمو در جزیره سیسیل در جنوب این کشور پیکر بی‌جان نه نفر از خانه‌ای سیل‌زده خارج شد. رئیس مرکز مدیریت بحران از "تصاویر آخر زمانی" سخن گفته است.

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایرنا، غواصان شامگاه شنبه ۱۲ آبان (۳ نوامبر) در عملیاتی نفس‌گیر جسد نه نفر را از یک خانه خارج کردند. بنا بر توییت آتش‌نشانی محلی، این خانه در شهر کوچک کاستل‌داچا در حومه پالرمو، مرکز جزیره سیسیل در جنوب ایتالیا به زیر آب رفته بود.

این نه نفر که اعضای یک خانواده بودند، از حجم زیاد آب غافلگیر شده بودند. دو کودک یک و سه ساله و نوجوانی ۱۵ ساله هم بین قربانیان هستند. بنا بر اعلام آتش‌نشانی، دیگر قربانیان بین ۳۲ و ۶۵ سال سن داشته‌اند. سه عضو دیگر خانواده موفق شدند خود را نجات دهند.

آن‌طور که رسانه‌های ایتالیایی گزارش کرده‌اند، بارش شدید در روزهای اخیر باعث افزایش سریع سطح آب رودخانه‌ای در این محل شده بود. به گفته شهردار کاستل‌داچا، این رودخانه در گذشته هرگز خطری برای اهالی محل ایجاد نکرده بود.

همچنین جسد مردی در شهر ویکاری در حومه پالرمو در خودروی پر از آب او پیدا شد. دو نفر دیگر، از جمله پزشکی ۴۰ ساله که در مسیر بیمارستان مجبور شده از خودروی خود خارج شود، همچنان مفقود هستند.

بنا بر گزارش رسانه‌های ایتالیایی، در سیسیل همچنین پیکر بی‌جان زن و مردی در خودروی آنها پیدا شد. روز جمعه در جزیره ساردینیا در غرب ایتالیا یک گردشگر زن آلمانی ۶۲ ساله و یک زن ۸۷ ساله در پی برخورد صاعقه جان خود را از دست داده بودند.

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید