آمریکا: اروپا می‌تواند با ایران معاملات بشردوستانه داشته باشد

کدخبر: ۲۴۹۲۱۴
اقتصادنیوز؛ استیون منوچین، وزیر خزانه‌داری آمریکا ضمن اعلام بازگشت تحریم‌ها علیه ایران درباره تعاملات اروپا و ایران گفت: ما این اطمینان را می‌دهیم که اگر داد و ستد آن‌ها بشردوستانه باشد می‌توانند با ایران تعامل کنند
آمریکا: اروپا می‌تواند با ایران معاملات بشردوستانه داشته باشد

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایسنا؛ استیون منوچین وزیر خزانه داری آمریکا در کنفرانس خبری که صبح روز دوشنبه به وقت محلی با همراهی وزیر خارجه آمریکا در ارتباط با بازگشت تحریم‌های آمریکا برگزار شد، گفت: در این تحریم‌ها 700 فرد، گروه، هواپیما و کشتی مورد تحریم قرار گرفته است که بی سابقه‌ترین در تاریخ آمریکاست. همچنین صدها فرد و گروه دیگر که قبلا تحت تحریم بودند مجدد تحریم‌ها علیه‌شان اعمال می‌شود و این تحریم‌ها در حوزه‌های نفت، بانک و سوخت است.

وی با بیان این‌که «بیش از 50 بانک ایرانی و بیش از 50 شرکت زیرمجموعه هدف تحریم قرار گرفتند» مدعی شد که این تحریم‌ها در چهارچوب منع گسترش سلاح‌های هسته‌ای و حقوق بشر است.

وی همچنین اعلام کرد: 400 مورد خاص در مورد انرژی، کشتی، هواپیما و 65 مورد هواپیما بخش‌های دیگری از تحریم‌ها هستند. علاوه بر این 260 نفر در این حوزه مورد تحریم قرار می‌گیرند. این مقام آمریکایی در ادامه مدعی شد در پنج ماه گذشته وزارت خزانه داری آمریکا تاثیرگذارترین تحریم‌ها را داشته است که بیش از 900 مورد هستند که اینها قویترین فشارهای اقتصادی علیه ایران را بازتاب می‌دهند.

وزیر خزانه داری آمریکا در ادامه اظهاراتش مدعی شد: تا وقتی ایران رفتار خود را تغییر ندهد و به رفتار خود در تولید سلاح پایان ندهد و برنامه هسته‌ای خود را حفظ کند، این فشارها ادامه خواهد داشت و اگر سعی کنند تحریم‌ها را دور بزنند جلوی آن‌ها را خواهیم گرفت.

وی در پاسخ به سوال یک خبرنگار که از وی پرسید چه پاسخی به اروپایی‌هایی دارید که انتظار داشتند در این تحریم‌ها مورد معافیت آمریکا قرار گیرند، گفت: ما هرگز نگفتیم کشورهای اروپایی از این تحریم‌ها معاف می‌شوند بلکه انتظار داشتیم به تحریم‌ها احترام بگذارند. البته در بخشی از موارد بشردوستانه صرفا می‌توانند این تعاملات را داشته باشند.

وزیر خزانه داری آمریکا با بیان این‌که «ما این اطمینان را می‌دهیم که اگر داد و ستد آن‌ها بشردوستانه باشد می‌توانند با ایران تعامل کنند»، در ادامه مدعی شد ما نمی‌خواهیم به مردم ایران ضرر وارد شود.

این در حالی است که رهبر انقلاب اسلامی اخیرا در سخرانی خود هوشیاری در مقابل فریب و لبخند دروغین دشمن را ضروری خواندند و یادآوری کردند: آمریکایی‌ها گاهی می گویند با ملت ایران مشکلی نداریم و تحریم‌ها علیه مردم نیست بلکه با دولت ایران دچار چالش هستیم اما این یک دروغ فضاحت‌بار است چون دولت ایران بدون ملت کاره‌ای نیست و آن‌ها با حضور و اراده ملت دشمن هستند.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید