انصارالله: اظهارات ترامپ بیانگر جنایات آمریکا در یمن است

کدخبر: ۲۴۹۲۵۴
اقتصادنیوز : سخنگوی جنبش انصارالله یمن اظهارات رئیس جمهوری آمریکا مبنی بر اینکه عربستان از سلاح های آمریکایی در جنگ علیه یمن سوء استفاده کرده است را بیانگر محکومیت آشکار واشنگتن و مسئولیت این کشور در قبال تمامی جنایات انجام شده در یمن دانست.

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از  ایرنا ،محمد عبدالسلام در حساب توئیتری خود با اشاره به سخنان اخیر دونالد ترامپ در این باره نوشت: در این اظهارات، دشمن گواهی می دهد که ملت یمن موضوعی عادلانه را دنبال می کند و قادر به رویایی با قدرتمندترین نیرو در جهان است.

رئیس جمهوری آمریکا اخیرا در مصاحبه با نشریه آکسیوس، حمله عربستان به اتوبوس حامل دانش آموزان در منطقه ضحیان در تاریخ 9 آگوست (مرداد سال جاری) را وحشتناک توصیف کرد.

این نخستین اتهام ترامپ درباره سوء استفاده از سلاح های آمریکایی در یمن به شمار می رود. به نظر می رسد که این اظهارات برای فرونشاندن خشم بین المللی و درخواست های مربوط به توقف فروش سلاح به عربستان به دلیل بالابودن شمار قربانیان غیرنظامی در جریان حملات هوایی جنگنده های ائتلاف سعودی - آمریکای بیان شده است.

عربستان و امارات از ششم فروردین سال 94 در قالب ائتلافی از چند کشور عربی و با کمک و چراغ سبز آمریکا، حملات گسترده ای را علیه یمن فقیرترین کشور عربی آغاز کردند تا به بهانه بازگرداندن رئیس جمهوری مستعفی این کشور به قدرت، به اهداف و زیادخواهی های سیاسی خود جامه عمل بپوشانند. 

تجاوز عربستان و امارات به یمن تاکنون منجر به کشته شدن بیش از 16 هزار یمنی بی گناه و ویرانی زیر ساخت های این کشور شده است. 

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید