واکنش سی‌ان‌ان به نتایج انتخابات کنگره آمریکا

کدخبر: ۲۴۹۳۶۶
اقتصادنیوز: شبکه تلویزیونی 'سی ان ان' در تحلیل نتایج انتخابات کنگره آمریکا که هنوز نتایج نهایی آن اعلام نشده است گزارش داد: نتایج حاصل از این انتخابات بیانگر آن است که در انتخابات ریاست جمهوری 2020 آمریکا چه باید انجام داد و چشم انداز آن را مشخص کرد.

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایرنا، 'مآو رستون' (Maeve Reston) کارشناس امور سیاست ملی سی ان ان در تحلیلی از نتیجه انتخابات کنگره آمریکا گفت: نتایج انتخابات امشب به دمکرات ها می گوید که در انتخابات ریاست جمهوری 2020 چه باید انجام دهند .

این کارشناس شبکه خبری فزود: ما در این انتخابات شاهد حضور چشم گیر رای دهندگان جوان، رای دهندگان اقلیت، رای دهندگان لاتین تبار بودیم و باید دید که کدام نامزد دمکرات برای انتخابات ریاست جمهوری 2020 آمریکا قادر است تا این ائتلاف را یکپارچه کند.

سی ان ان در دیگر بخش های تحلیلی خود افزود: از دیگر نکاتی که در این انتخابات نهفته است و باید دمکرات ها به آن توجه کنند این است که زنان در انتخابات قدرت بخش حزب دمکرات خواهند بود.

این رسانه تصویری آمریکایی درمورد تحلیل خود ادامه داد: بنابر آمار به دست آمده تا این لحظه 59 درصد زنان در انتخابات کنگره به دمکرات ها رای دادند. 

به گزارش خبرگزاری آسوشیتدپرس، از مجموع 435 کرسی مجلس نمایندگان بر اساس آرای شمرده شده، تاکنون نتایج 411 کرسی مشخص شده است که 217 کرسی متعلق به دمکرات‌ها و 193 کرسی نیز به نمایندگان جمهوریخواهان تعلق دارد.

این به آن معنی است که دمکرات‌ها تاکنون 50 درصد آراء را به دست آورده‌اند و فعلاً صاحب اکثرت هستند و جمهوری‌خواهان 44 درصد آرای مجلس نمایندگان را کسب کرده‌اند.

نانسی پلوسی، رئیس حزب دمکرات‌ها در مجلس نمایندگان که احتمالاً به ‌زودی باید به‌ عنوان رئیس این مجلس سوگند یاد کند، لحظاتی پیش سخنرانی پیروزی حزب خود را اعلام کرد.

دمکرات‌ها برای کسب اکثریت در مجلس نمایندگان به پیروزی در 23 کرسی نیاز داشتند.

پیش از این اعلام شده بود که جمهوری‌خواهان توانسته‌اند اکثریت مجلس سنا را حفظ کنند.

بنا بر نتایج اعلام شده 51 کرسی مجلس سنا را نمایندگان جمهوریخواه به دست آورده‌اند و دمکرات‌ها هم 42 کرسی را تاکنون کسب کرده‌اند. هنوز پنج کرسی دیگر از 100 کرسی مجلس سنا باقی مانده است.

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید