تهدید خبرنگاران توسط ترامپ

کدخبر: ۲۴۹۶۱۹
پس از آنکه کاخ سفید مجوز خبری «جیم آکوستا» خبرنگار شبکه تلویزیونی سی‌ان‌ان را لغو کرد، «دونالد ترامپ» رئیس جمهوری این کشور روز جمعه زبان به تهدید خبرنگارهای بیشتری گشود.
تهدید خبرنگاران توسط ترامپ

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایرنا، وی که در آستانه سفر به فرانسه در جمع خبرنگاران حاضر شده بود، با حمله لفظی به آکوستا گفت که او را فردی «غیرحرفه‌ای» می‌داند.

اظهارات ترامپ اشاره به کنفرانس خبری روز چهارشنبه دارد که وی در آن به این خبرنگار بی احترامی کرده و خواستار قطع میکروفون و نشاندن او پس از طرح پرسشی چالشی شده بود.

کاخ سفید در پی این ماجرا، ویدئویی منتشر کرده و برای توجیه لغو مجوز این خبرنگار، مدعی شده بود که آکوستا با یکی از کارکنان زن کاخ سفید برخورد فیزیکی داشته و زمانی که این کارمند می خواسته میکروفون را پس بگیرد، دست او را با شدت پس زده است.

به گفته رسانه‌هایی چون آسوشیتدپرس و اظهار نظر کارشناسان، این ویدئو دستکاری شده و هیچ برخورد فیزیکی تندی در کار نبوده است؛ ادعایی که ترامپ در اظهارات روز جمعه خود آن را گزارش «فریبکارانه» دیگری از سوی رسانه‌ها خواند.

رئیس جمهوری آمریکا در این ارتباط گفت: من شب گذشته مجدد آن ویدئو را نگاه کردم. وی رفتار خوبی با کارمند کاخ سفید نداشت.

ترامپ با انتقاد از عملکرد این خبرنگار ادامه داد که انتظار دارد به کاخ سفید «احترام» گذاشته شود.

رسانه‌های آمریکایی، رفتارهای رئیس جمهوری آمریکا به ویژه در گفت وگو با خبرنگاران را «کم‌سابقه» در تاریخ این کشور توصیف می‌کنند و آن را خلاف آداب انسانی و سیاسی می‌دانند.

ترامپ که هیچ گاه با رسانه ها سر سازگاری نداشته است، از همان ابتدای رقابت های ریاست جمهوری به استفاده از شبکه‌های اجتماعی برای ارتباط مستقیم با طرفدارانش روی آورد.

وی بارها از عبارت «اخبار جعلی» در توصیف گزارش رسانه‌های آمریکا از پشت پرده وقایع کاخ سفید و سیاست های جنجالی دولتش استفاده کرده است.

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید