قدیری ابیانه: روحانی برای 1400 لاریجانی را تقویت می‌کند/ روحانی 1404 دوباره کاندیدا می‌شود

کدخبر: ۲۴۹۸۶۳
اقتصادنیوز: یک کارشناس مسائل سیاسی گفت: اگر روحانی تمایلی به قدرت نداشت در این اوضاع و احوال اقتصادی باید استعفا می داد اما چون مانده و ادامه می دهد نشانه آن است که باز هم به حضور در عرصه ریاست جمهوری فکر می کند بنابراین ۱۴۰۴ نامزد انتخابات ریاست جمهوری می شود.

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از نامه‌نیوز، محمدحسن قدیری ابیانه درباره برنامه روحانی برای حمایت از نامزدی خاص در انتخابات ریاست جمهوری ۱۴۰۰ گفت: قطعا روحانی مایل است کسی همسوی او رئیس جمهور آینده کشور شود و قطعا به او کمک خواهد کرد که رأی بیاورد اما بعید می دانم رسما حمایت علنی کند. البته همه روسای جمهور اعم از آقایان هاشمی، خاتمی و احمدی نژاد مایل بودند که کسی همسوی آنها رئیس جمهور بعدی کشور باشد بنابراین این تمایل منحصر در آقای روحانی نیست.

وی افزود: مشکلات اقتصادی را امروز در جامعه شاهد هستیم و وعده های انتخاباتی آقای روحانی در حوزه های مختلف نیز عملی نشده است بنابراین اگر او از کسی حمایت علنی انجام دهد امکان دارد تأثیر عکس بگذارد یعنی حمایت رسمی آقای روحانی نه تنها به آرای آن نامزد اضافه نمی کند بلکه ممکن است کاهش رأی را نیز سبب شود.

این کارشناس مسائل سیاسی یادآور شد: حزب اعتدال و توسعه که نزدیک به آقای روحانی عمل می کند حتما در انتخابات ریاست جمهوری ۱۴۰۰ نامزد خواهد داشت و همه تلاش خود را برای پیروزی این نامزد انجام می دهد.

وی درباره نامزد خاص مورد وثوق و تأیید روحانی در انتخابات ریاست جمهوری ۱۴۰۰ اظهار کرد: فکر نمی کنم آقای روحانی بخواهد آذری جهرمی را حمایت کند تا رئیس جمهور شود. از طرفی هرچند او ریاست جمهوری جهانگیری را به روی کار آمدن یک شخصیت اصولگرا ترجیح می دهد اما خبرها حکایت از آن می کند که روحانی می خواهد در عوض حمایت های آقای لاریجانی از دولت، کمک کند تا شانس آقای لاریجانی در انتخابات ۱۴۰۰ برای پیروزی تقویت شود.

این فعال سیاسی اصولگرا تأکید کرد: از ریاست جمهوری آقای هاشمی تا کنون هر کس رئیس جمهور شده تمایل داشته دوره بعد رئیس جمهوری همسو با او روی کار آید و یک دوره مسئولیت اجرایی کشور را به دست گیرد تا پس از آن کنار برود و دوباره خودش رئیس جمهور شود اما تا به حال چنین اتفاقی نیفتاده است.

وی با بیان اینکه قدرت شیرین است و هر رئیس جمهوری قدرت را ترک می کند بعد از مدتی تمایل دارد دوباره برگردد و به کرسی قدرت تکیه بزند، گفت: آقای روحانی هم مایل است بعد از آنکه در سال ۱۴۰۰ قدرت را به رئیس جمهور بعدی تحویل می دهد، ۴ سال دیگر با نامزدی در انتخابات به ریاست جمهوری برگردد.

قدیری ابیانه یادآور شد: اگر روحانی تمایلی به قدرت نداشت در این اوضاع و احوال اقتصادی باید استعفا می داد اما چون مانده و ادامه می دهد نشانه آن است که باز هم به حضور در عرصه ریاست جمهوری فکر می کند بنابراین ۱۴۰۴ نامزد انتخابات ریاست جمهوری می شود.

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید