ابرچالش شهرداری وابستگی درآمد به ساخت و ساز است

کدخبر: ۲۴۹۹۲۱
اقتصادنیوز: یکی از نامزدهای تصدی شهرداری تهران، تمرکز درآمدزایی فعلی و وابستگی آن به ساخت و ساز را از چالش های جدی شهر تهران عنوان کرد.

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از شهرنوشت، پیروز حناچی صبح امروز در صحن علنی شورای شهر در تشریح برنامه خود برای شهر تهران گفت: با انتخاب شعار «تهران شهری برای همه» در تلاش هستیم تا با نگاه دیگری به معضلات شهر تهران بپردازیم

وی با باشاره به چالش هایی مانند آلودگی هوا، مدیریت پسماند، ترافیک و درآمدهای پایدار توضیح داد: در این برنامه در تلاشیم تا تهران شهری زیست پذیر، رقابت پذیر و کارآمد باشد.

نامزد تصدی پست شهرداری تهران با اشاره به اینکه تهران تاکنون چند زلزله مهیب را پشت سر گذاشته است، اظهار کرد: وضعیت ایمنی از مهم ترین چالش ها در شهر تهران است و در برنامه «تهران شهری برای همه» تلاشم می کنیم تا شهروندانی فاقد ضعف در مدیریت بحران داشته باشیم.

موفقیت مدیریت شهری مستلزم مشارکت فرودستان در اداره شهر است

حناچی در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به مشارکت اجتماعی در تهران گفت: موفقیت در اجرای برنامه ها در تهران مستلزم مشارکت فرودستان در اداره شهر است. ما تلاش می کنیم تا دربرگیری اقتصادی، برخورداری از موقعیت های یکسان اقتصادی و دربرگیری شهری برای همه اقشار را در دستور کار قرار دهیم.

وی با اشاره به اینکه ترافیک، نظام دسترسی و عدم برخورداری از امکانات و بافت های فرسوده و ناکارآمد از دیگر چالش های مهم شهر تهران است، گفت: سهم 19 درصدی حمل و نقل در سفرهای بین شهری در شهر تهران زیبنده این شهر نیست و با ساماندهی خطوط اتوبوس، مترو و دیگر خطوط حمل و نقل این سهم را باید به بالای 25 درصد افزایش دهیم.

حناچی در تشریح برنامه های خود درباره آلودگی آب و مدیریت پسماند افزود: در این بخش کاهش آلایندگی، تکمیل شبکه فاضلاب، بهره برداری و احیای شبکه قنات ها و احیای دره های تهران را دنبال می کنیم و در مدیریت پسماند نیز از تکنولوژی های جدید بازیافت استفاده خواهیم کرد.

این نامزد تصدی پست شهرداری تهران با اشاره به ایجاد درآمد پایدار به عنوان یکی از چالش های دیگر شهر تهران گفت: آمارها نشان دهنده مشارکت پایین شهروندان تهرانی در پرداخت عوارض است به طوری که سهم درآمدهای پایدار 25 درصد از کل درآمدهای درآمدهای شهر تهران است.

حناچی همچنین، تمرکز درآمدزایی فعلی و وابستگی آن به ساخت و ساز را از چالش های جدی شهر تهران عنوان کرد.

استفاده از ظرفیت کسب و کارهای نوین و شرکت های دانش بنیان

وی در حوزه توسعه اقتصاد شهری نیز گفت: برنامه ما این است که ساز و کار مناسب برای استفاده از ظرفیت کسب و کارهای نوین و شرکت های دانش بنیان و استارت آپ ها را در دستور کار قرار دهیم و بتوانیم بخشی از فضاهای متروک شهری را نیز به این امر اختصاص دهیم.

حناچی با اشاره به تلاش این برنامه برای کاهش فضاهای بی دفاع شهری گفت: در این حوزه آموزش همگانی و ارتقای سطح آگاهی در دستور کار قرار خواهد گرفت. تهیه برنامه مرکز تاب آوری و مرکز دیدبانی یکی از دیگر اقدامات در این زمینه است.

وی با اشاره به ناایمن بودن سازه های شهری در تهران گفت: برنامه ما در این مورد مستحکم سازی سازه های موجود، تشخیص مکان های ناایمن و شناسایی حریم گسل ها در تهران است.

«تهران شهری برای همه» با مدیریت خردمند اداره خواهد شد

حناچی با اشاره به اینکه «تهران شهری برای همه» با مدیریت خردمند اداره خواهد شد، گفت: ما تلاش می کنیم تا مشارکت های مردمی و سرمایه های انسانی از دست رفته بار دیگر به کمک مدیریت شهری در تهران بیاید.

نامزد تصدی پست شهرداری تهران با اشاره به اینکه هوشمندسازی شهرداری و شهر یکی از مهم ترین اولویت های این برنامه است، گفت: توسعه بستر یکپارچه خدمات آنلاین، توسعه بستر داده های مبتنی بر موبایل و حرکت از بستر وب به بستر موبایل و ارتقای بستر قانونی برای کسب و کارهای نوین که در دستور دولت هم قرار گرفته، از برنامه های شهرداری برای هوشمندسازی شهر تهران خواهد بود.

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید