پایگاه «عربی 21 » خبر داد؛

بازداشت نویسنده سعودی به خاطر انتقاد از رابطه با اسرائیل

کدخبر: ۲۴۹۹۳۴
اقتصادنیوز؛ پایگاه خبری «عربی 21 » اعلام کرد که «جمیل فارسی» نویسنده منتقد حکومت عربستان سعودی به دلیل انتقاد از اقدامات ریاض برای عادی سازی رابطه با اسرائیل دستگیر شد.
بازداشت نویسنده سعودی به خاطر انتقاد از رابطه با اسرائیل

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایرنا؛  صفحه توییتری «زندانیان عقیدتی عربستان» موسوم به «معتقلی الرای» همچنین افزود: مقامات سعودی دهها روحانی، استاد دانشگاه و دانشجو را به بهانه های مختلف دستگیر و زندانی کرده است.

صفحه زندانیان عقیدتی ویدیوی مصاحبه فارسی در سپتامبر ( شهریور ) گذشته با شبکه تلویزیونی «المجد» که در آن تاکید کرده بود، اسرائیل دشمن مسلمانان و اشغالگر سرزمین های عربی است و امکان عادی سازی رابطه با آن وجود ندارد ، منتشر کرده است .

فارسی در این مصاحبه گفته بود که امکان هیچگونه موافقت با تفکر اسرائیل وجود ندارد و ما اگر امکان مقابله نظامی با این رژیم اشغالگر را نداریم، پس حداقل با رابطه دیپلماتیک با آن مقابله کنیم .

وی افزود: عربستان و دیگر کشورهای عربی باید از رابطه با واشنگتن جهت اعمال فشار بر رژیم صهیونیستی در خصوص مساله فلسطین استفاده کنند .

این مصاحبه پیش از این در یک برنامه تلویزیونی با حضور «فهد السنیدی» روزنامه نگار و جمیل فارسی نویسنده و «سعد العتیبی» استاد دانشگاه از شبکه المجد عربستان پخش شد که همگی در حال حاضر در زندان های سعودی به سر می برند. 

عربستان سعودی تاکنون دهها روحانی، استاد دانشگاه و دانشجو را به بهانه های مختلف دستگیر و زندانی کرده است. 

دادگاه عربستان سعودی فارسی را به داشتن افکار خطرناک متهم و دستگیر کرده است .

دستگاه امنیتی عربستان سعودی در 3 روز گذشته شمار زیادی از کسانی را که از 'محمد بن سلمان' انتقاد کرده اند را بازداشت نموده است.

منابع حقوقی و سیاسی عربستان می گویند که تعداد بازداشت ها تاکنون به 150 نفر رسیده ، اما پیش بینی می شود، تعداد افراد زندانی در روزهای آینده افزایش یابد.

بن سلمان ولیعهد جوان سعودی به رغم مخالفت ها و چالش های زیادی که با آن روبرو است، اصرار به تغییر سیاسی و اقتصادی مهم در عربستان دارد و در این مسیر هیچ نظری را قبول ندارد و هر گونه انتقاد و اظهار نظر مخالف را سرکوب می کند.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید