نماینده اصولگرا: اگر برجام بی‌تاثیر بود چرا با تضعیف آن دچار مشکل شدیم

کدخبر: ۲۵۰۱۳۷
اقتصادنیوز؛ جهانبخش محبی‌نیا، نماینده اصولگرا و نایب رییس کمیسیون برنامه و بودجه مجلس می‌گوید: به عنوان فردی که هیچ گاه اصلاح طلب نبوده ام معتقد هستم برجام اثرات زیادی داشت اگر برجام بی تاثیر بود چرا پس از تضعیف آن توسط آمریکا دچار مشکل شدیم.
نماینده اصولگرا: اگر برجام بی‌تاثیر بود چرا با تضعیف آن دچار مشکل شدیم

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایرنا؛  جهانبخش محبی نیا روز دوشنبه در نشست بحران اقتصادی، تحریم یا سوء مدیریت گفت : کسانی که می گویند برجام خیانت بود سخنان خائنانه می زنند.

این نماینده مجلس گفت : پیش از برجام در فاصله سال های 2012 تا سال2015 میلادی رشد منفی اقتصادی را تجربه کردیم اما با به نتیجه رسیدن برجام ما شاهد رشد اقتصادی حتی تا حدود 15 درصد هم هستیم.

وی که در دانشکده حقوق وعلوم سیاسی دانشگاه علامه طباطبایی سخن می گفت، افزود: برای به بحث گذاردن مشکلات اقتصادی کشور اول باید از واژه بحران به یک تعریف و برداشت واحد برسیم.

محبی نیا ادامه داد : از طرف دیگر وقتی می خواهیم به مشکلات اقتصادی کشور بپردازیم باید خود را از اردوگاه های سیاسی خارج کنیم چرا معمولا در نزاع های سیاسی حقیقت گم می شود بنابراین نباید وارد این بازی ها شویم.

وی با بیان این معتقد هستم امروز ما دچار بحران اقتصادی هستیم ، گفت: در نشست ها خیلی از مسولان وجود بحران اقتصادی را رد می کنند اما من به جد به وجود بحران معتقد هستم. دلیل این ادعا هم شاخص و آمارهای اقتصادی کشور است.

نایب رئیس کمیسیون برنامه و بودجه مجلس افزود : رشد اقتصادی کشور دچار نوسان است یک زمانی که برجام اجرا می شود رشد را می بینم بعد می بینم که یک دفعه رشد منفی می شود این نشان دهنده بحران در کشور است. شاخص های دیگر ما هم چون بیکاری، بافت های فرسوده، نقدینگی و.. نشان دهنده این بحران است. الان رشد نقدینگی ما وحشتناک است.

وی با بیان اینکه 70 درصد نقدینگی کشور در دست یک درصد مردم است ، گفت: در جلسات برای کنترل نقدینگی مطرح می کنند که باید مازاد سرمایه و مستغلات دولت یعنی 50 هزار میلیارد تومان را که در حال سکون است، به فروش برسانیم تا سرمایه را از دست مردم خارج و فریز شود و منع رشد تصاعدی نقدینگی شویم .

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید