فوتبال باشگاهی ایران در ثلث اول مردود شد!

کدخبر: ۲۵۰۲۱۹
اقتصاد نیوز: هجدهیمن دوره رقابت های لیگ برتر فوتبال ایران از کم گل ترین ادوار تاریخ این رقابتها به حساب می آید و نسبت به ادوار پیشین، آمار بسیار ضعیفی دارد.
فوتبال باشگاهی ایران در ثلث اول مردود شد!

به گزارش اقتصاد نیوز و به نقل از  سایت نود، با برگزاری بیش از ۸۰ بازی در رقابت های لیگ برتر، پرونده یک سوم از مسابقات فصل جاری بسته شد، و راه زیادی هم تا پایان نیم فصل نخست نمانده است. رقابت های فصل جاری لیگ برتر در شرایطی در حال برگزاری است که بازی های انجام شده در یک سوم اول این فصل، از نظر تعداد گل های به ثمر رسیده بسیار ضعیف بودند تا فوتبال ایران شاهد یکی از کم گل ترین ادوار تاریخ لیگ برتر باشد. با یک نگاه مقایسه ای ساده بین ۸۰ بازی ابتدایی فصل جاری با بازی های مشابه در ادوار گذشته، به خوبی می توان این آمار بسیار ضعیف را مشاهده کرد.

در ۸۰ بازی رقابت های فصل جاری لیگ برتر، در مجموع ۱۵۸ گل به ثمر رسید و پس از ۱۶ سال، رکورد کمترین آمار گلزنی در ۸۰ بازی به لیگ برتر هجدهمین اختصاص یافت. تا پیش از رقابت های فصل جاری، دومین دوره این بازیها با ۱۵۹ گل در ۸۰ بازی به عنوان ضعیف ترین دوره از نظر آمار گلزنی به حساب می آمد که این رکورد منفی پس از ۱۶ سال جابجا شد.

رقابت های این فصل از نظر تعداد گل های زده تیم های مهمان، ضعیف ترین دوره تاریخ لیگ برتر به حساب می آید؛ تیم های مهمان در این بازیها ۶۹ بار موفق به گشودن دروازه تیم های میزبان شدند تا با گل های زده مساوی در دوره های اول و دوم لیگ برتر، به عنوان ضعیف ترین عملکرد تیم های مهمان در تاریخ این بازیها باشند.

از نظر آمار گلزنی تیم های میزبان، لیگ برتر هجدهم دومین دوره ضعیف در تمامی ادوار به شمار می رود؛ لیگ برتر پانزدهم تنها دوره ای است که آمار گل زده تیم های میزبان ضعیف از لیگ برتر هجدهم است. در لیگ برتر پانزدهم آمار ۸۲ گل زده برای تیم های میزبان به ثبت رسید که این آمار در رقابت های فصل جاری به ۸۹ گل رسید تا دومین دوره ضعیف در تمامی ادوار لیگ برتر شناخته شود.

ثلث اول لیگ برتر هجدهم در حالی ضعیف ترین آمار گل زده را دارد که اختلاف آن با بهترین دوره این مسابقات، ۷۰ گل می باشد. سومین دوره لیگ برتر که پرگل ترین دوره این بازیها در ۸۰ بازی ابتدای فصل محسوب می شود، آمار ۲۲۸ گل زده را نشان می دهد. تیم های میزبان در سومین دوره لیگ برتر، در ۸۰ بازی اول فصل ۱۳۹ بار دروازه حریفان خود را باز کردند که این آمار بهترین عملکرد در تاریخ لیگ برتر به حساب می آید. بهترین عملکرد تیم های مهمان در تاریخ لیگ برتر در فصل یازدهم با ۹۱ گل زده به ثبت رسید.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    • گزارش «اقتصادنیوز» از بازار سرمایه

      اقتصادنیوز:‌ شاخص کل در آخرین روز کاری هفته به رقم ۲ میلیون و ۲۶۱ هزار و ۳۸۶ واحد رسید و نسبت به آخرین روز معاملاتی…

    کارگزاری مفید