آلمان از پیشنهاد ماکرون برای تشکیل ارتش اروپایی حمایت کرد

کدخبر: ۲۵۰۳۲۳
اقتصادنیوز: وزیر دفاع آلمان در راستای موضع رئیس‌جمهور فرانسه و کمیسیون اروپا، از تشکیل ارتش اروپایی حمایت کرد.

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از فارس، «اورسولا فون‌درلین» وزیر دفاع آلمان ضمن حمایت از همکاری هر چه بیشتر در زمینه مسایل نظامی در اروپا، از پیشنهاد «امانوئل ماکرون» رئیس‌جمهور فرانسه مبنی بر تشکیل ارتش اروپایی حمایت کرد.

بنابر گزارش امروز خبرگزاری آلمان، فون‌در لین گفت: «من کاملا متقاعد شده‌ام که ما در آینده نزدیک ارتش اروپایی خواهیم داشت.» هم‌گرایی میان آلمان و هلند، آلمان و نروژ و آلمان و فرانسه نشان می‌دهد که ارتش اروپایی چطور خواهد بود. آلمان با سه کشور همکاری می‌کند اما نظامیان این سه کشور تحت پوشش دولت‌های ملی و نه اتحادیه اروپا قرار خواهند داشت.

«امانوئل ماکرون» رئیس‌جمهور به تازگی فرانسه پیشنهاد تشکیل ارتش اروپایی را مطرح کرد. وی در گفت‌وگو با رادیو Europe 1، درباره امنیت، انتخابات‌های اروپایی و سیاست نظامی اروپا موضع‌گیری کرد و گفت که پیمان منع موشک‌های هسته‌ای میانبرد (INF) نماینده امنیت اروپاست و پیشنهاد داد که اروپا باید ارتشی به معنای واقعی داشته باشد.

همچنین  کمیسیون اروپا هم از این طرح حمایت کرده و «مارگاریتیس شیناس»، سخنگوی کمیسیون اروپا در نشست خبری خود گفته که کمیسیون اروپا از ایده ارتش مستقل اروپایی حمایت می‌کند و گفت: «کمیسیون اروپا طرح‌های زیادی برای ساخت تدریجی یک هویت مستقل نظامی در این روزهای سخت ژئوپلتیک ارائه کرده است.»

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید