فروش انواع نوشیدنی‌های شیرین در انگلیس ممنوع است

کدخبر: ۲۵۰۵۳۴
اقتصادنیوز: براساس مصوبه جدید دولت انگلیس، فروش نوشیدنی‌هایی که حاوی بیش از 300 کالری هستند، ممنوع است.

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از خبرگزاری فارس به نقل از بی‌بی‌سی، براساس مصوبه جدید دولت انگلیس، فروش نوشیدنی‌های شیرینی که حاوی بیش از 300 کالری هستند، ممنوع است.

محققان نوشیدنی‌هایی با نام «freakshakes» و «milkshakes» را تحت بررسی قرار دارند و دریافتند، میزان کالری این نوع نوشیدنی‌ها بسیار بیشتر از 300 کالری است؛ به طوری که ممکن است برای کودکان شِش برابر بیشتر از میزان توصیه شده مصرف شکر در یک روز باشد.

سال گذشته، در پی افزایش نگرانی‌ها نسبت به میزان بالای قند و کافئین نوشیدنی‌های انرژیزا، فروش نوشیدنی‌های انرژیزا به کودکان زیر 16 سال در اکثر فروشگاه‌های اصلی انگلیس ممنوع شد.

جاناتان والابجی، مدیر ملی دیابت و چاقی در سازمان بهداشت انگلیس می‌گوید: «افزایش میزان چاقی در کشور، یک بحران بهداشت عمومی است».

متخصصان انگلیسی تا کنون بارها درباره فراگیر بودن چاقی در این کشور هشدار داده‌اند و اعلام کرده‌اند که کودکان انگلیسی بیش از حد، یعنی دست کم بیش از سه برابر میزانِ توصیه‌شده، شکر می‌خورند.

آلیسون تدستون متخصص تغذیه در مؤسسه سلامت انگلیس می‌گوید: «صنعت غذا و نوشیدنی بیش از هر عامل دیگری در بروز بحران چاقی مقصر هستند؛ رستوران‌ها، فست‌فودها و سوپرمارکت‌ها باید به وزارت بهداشت برای کنترل نرخ چاقی کمک کنند».

 

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید