بارندگی کویت را تعطیل کرد/ مرگ 30 نفر بر اثر سیل در عربستان

کدخبر: ۲۵۰۵۶۵
اقتصادنیوز: دولت کویت امروز (چهارشنبه) از تعطیلی تمامی موسسات و نهادهای دولتی و آموزشی به دلیل بدی شرایط آب و هوایی، بارندگی شدید و وقوع سیل، خبر داد.

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایرنا، پایگاه خبری عربی 21، شرکت نفت کویت نیز اعلام کرد که تمامی شرکت های وابسته به آن به دلیل بدی شرایط آب و هوایی و بارندگی شدید که به اموال عمومی آسیب زیادی زده است، فعالیتهای خود را متوقف می کنند.

بر اثر بارندگی شدید و وقوع سیل از جمعه گذشته در کویت، علاوه بر آبگرفتگی جاده‌ها و ایجاد ترافیک، یک تن کشته شده است. 

این در حالی است که 'حسام عبدالله عبدالوهاب الرومی' وزیر مشاغل عمومی(کار) و مشاور کابینه در امور شهرداری کویت، بعد از وارد آمدن خسارات سنگین به تاسیسات زیر بنایی این کشور در جریان بارندگیهای اخیر از سمت خود استعفا کرد.

دولت کویت شنبه گذشته پس از وقوع سیل که منجر به کشته شدن یک تن شد، در این کشور حالت فوق العاده اعلام کرد. 

تمامی موسسات دولتی از جمله وزارتخانه ها و مدارس کویت امروز تعطیل شده اند.

شرکت ملی نفت کویت نیز امروز را به همه کارمندان خود به جز بخش های حساس که نیاز به حضور در محل کار دارند، مرخصی داده است .

این شرکت برگزاری دومین جلسه مقدماتی ویژه مناقصه طرح نیروگاه خورشیدی که قرار بود امروز برگزار شود را نیز به پنجم آذر ماه موکول کرد.

همچنین شرکت هواپیمایی کویت اعلام کرد که عملیات روزانه پروازها بدون تغییر به طور عادی ادامه خواهد یافت. 

بورس کویت نیز امروز فعالیت خود متوقف کرد در سایتش نوشت که بر اساس دستور شورای بازارهای پولی و مالی و با توجه به بدی شرایط آب و هوایی کشور، این بورس کویت فعالیتی ندارد.

اتحادیه بانک های کویت نیز اعلام کرد که تمامی بانک ها با هماهنگی بانک مرکزی کویت امروز تعطیل هستند. 

در هفته جاری کشور کویت شاهد بارندگیهای بی سابقه ای بوده که موجب آب گرفتگی معابر و وقوع سیل در این کشور شده است .

30 نفر بر اثر سیل در عربستان جان باختند

اداره دفاع مدنی عربستان از جان باختن 30 نفر از شهروندان این کشور در اثر وقوع سیل در برخی از مناطق این کشور طی یک ماه اخیر خبر داد.

به گزارش خبرگزاری آناتولی، نیروهای امداد رسانی عربستان سعودی روز چهارشنبه با صدور بیانیه‌ای تلفات ناشی از سیلاب و برق‌گرفتگی در این کشور را 30 نفر اعلام کرد.

براساس گزارش این مرکز 1480 شهروند عربستان نیز طی عملیات امدادرسانی نجات یافتند.

دفاع مدنی عربستان سعودی گزارش داد که 13 منطقه مختلف در این کشور طی یک ماه اخیر شاهد وقوع سیل بوده است.

خبرگزاری رسمی عربستان (واس) از تشکیل کمیته ویژه برای جهت بررسی خسارت‌های مالی ناشی از وقوع سیل خبر داد.

بارش شدید باران طی هفته گذشته بخش اعظمی از شهرهای عربستان به ویژه ریاض پایتخت این کشور را زیر آب برده است و این در حالی است که رسانه های دولتی این کشور به دلیل نگرانی از احتمال تعقیب قضایی نسبت به این حادثه سکوت کرده اند و اخبار مربوط به خرابی ها را منتشر نمی کنند.

نتشار عکس ها و فیلم هایی که از خیابان های ریاض در شبکه های اجتماعی به ویژه توئیتر منتشر شده نشانگر وسعت آبگرفتگی در خیابان های اصلی ، زیرگذرها و حتی خیابان های فرعی و خرابی های ناشی از آن در این شهر بود.

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید