قابلیت جدید اینستاگرام

کدخبر: ۲۵۰۸۰۷
اقتصاد نیوز:اینستاگرام ویژگی جدیدی را در دسترس کاربرانش قرار داده که به‌واسطه‌ی آن افراد می‌توانند میزان زمان صرف‌شده خود را در این اپلیکیشن مشاهده کنند.
قابلیت جدید اینستاگرام

به گزارش اقتصاد نیوز و به نقل از زومیت، در ماه آگوست، فیسبوک و اینستاگرام از ویژگی جدیدی رونمایی کردند که امکان مشاهده‌ی زمان صرف‌شده در این اپلیکیشن‌های اجتماعی را در اختیار کاربران قرار می‌داد. حال اینستاگرام به‌عنوان شرکت تابعه‌ فیسبوک، به‌طور رسمی این ویژگی را تحت عنوان «Your Activity» برای کاربران خود در دسترس قرار داد.

توسط این قابلیت، کاربران می‌توانند محدودیت زمانی برای استفاده از این اپلیکیشن در نظر بگیرند؛ همچنین امکان توقف ارسال اعلانیه‌های اینستاگرام در بازه‌ی زمانی خاصی نیز وجود دارد. اگر خواهان استفاده از ویژگی یادشده هستید، می‌توانید آن را در منوی همبرگری واقع در صفحه‌ی پروفایل پیدا کنید.

Your Activity

پیشتر اپل و گوگل نیز چنین ویژگی را در آخرین نسخه‌ی سیستم‌عامل موبایلی خود جای داده بودند تا کاربران کنترل بیشتری بر نحوه‌ی استفاده‌ی خود از اپلیکیشن‌ها داشته باشند. حال فیسبوک و اینستاگرام به‌عنوان دو شبکه‌ی اجتماعی بزرگ و پرکاربر دنیا قصد دارند با پیاده‌سازی ویژگی فوق، میزان استفاده کاربر از این دو شبکه‌ی اجتماعی را در طول هفت روز یک هفته گزارش دهند؛ چنین قابلیتی باعث می‌شود تا کاربران بر سلامت روان خود کنترل بیشتری داشته باشند و از آسیب‌زا بودن شبکه‌های اجتماعی جلوگیری کنند.

انتظار می‌رود که در طول روزهای آینده، شرکت مادر اینستاگرام، یعنی فیسبوک نیز قابلیت یادشده را تحت نام «Your Time on Facebook» در اختیار کاربرانش قرار دهد.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید