افزایش واردات لوازم جانبی موبایل از چین به ایران

کدخبر: ۲۵۰۸۱۲
​اقتصاد نیوز:واردات لوازم جانبی موبایل از کشور چین برای فروشندگان این اجناس آسان‌تر و به‌صرفه‌تر از تهیه کالاهای شرکتی و اصل است. به همین دلیل، واردات لوازم جانبی چینی در ماه‌های اخیر رشد چشمگیری داشته است.
افزایش واردات لوازم جانبی موبایل از چین به ایران

به گزارش اقتصاد نیوز و به نقل از گجت نیوز، در ماه‌های گذشته به دلیل افزایش نرخ ارز و التهاب بازار، فروشندگان برای واردات لوازم جانبی موبایل با مشکل مواجه شدند که افزایش قیمت این کالاها را به همراه داشت. از طرفی کمبود لوازم جانبی شرکتی و قیمت بالای آن موجب شد تا مشتریان تمایلی به خرید این کالاها نداشته و به ناچار به خرید کالاهای چینی روی آوردند. هر چند قیمت لوازم جانبی موبایل چینی نیز در این مدت رشد چشمگیری داشته و به قیمت قبلی لوازم شرکتی نزدیک شده است.

واردات لوازم جانبی موبایل

علت رشد واردات لوازم جانبی موبایل از چین

یکی از فعالان حوزه خرید و فروش لوازم جانبی در این خصوص عنوان می‌کند قیمت لوازم جانبی شرکتی نسبت به گذشته با افزایش قیمت 2 تا 3 برابری همراه بوده‌ که علاوه بر دلیل نرخ دلار، کاهش این کالا نیز در افزایش قیمت آن تاثیر مستقیم داشته است. از طرفی واردات لوازم جانبی موبایل از کشور چین افزایش پیدا کرده و قیمت آن نیز رشد کرد و به قیمت قبلی لوازم جانبی شرکتی نزدیک شده است. برای مثال هدست موبایل به عنوان یکی از لوازم های جانبی شرکتی در گذشته با قیمت 180 هزار تومان به فروش می‌رسید، اما همین کالا در شرایط فعلی با قیمتی بالغ بر 510 هزار تومان به فروش می‌رسد. از طرفی قیمت هدست چینی از 50 هزار تومان به 120 هزار تومان افزایش یافته است. برخی از واردکنندگان لوازم جانبی شرکتی و گارانتی‌دار، بخش زیادی از میزان واردات خود را به دلیل نبود تقاضا کاهش داده‌اند و بیشتر لوازم بدون گارانتی عرضه می‌کنند.

واردات لوازم جانبی موبایل

معامله لوازم جانبی با نرخ روز درهم

برخی از فعالان حوزه بازار موبایل عنوان می‌کنند در حال حاضر خرید و فروش لوازم جانبی بر اساس نرخ روز درهم انجام می‌شود. بسیاری از فروشندگان برای تامین کالا‌های شرکتی گارانتی‌دار (اصل) دچار مشکل شده‌اند و قیمت لحظه‌ای کالا فعالیت در این حوزه را با مشکل مواجه کرده است. از طرفی این فروشندگان می‌گویند برای خرید محصولات خود می‌بایست با فروشندگانی مواجه شویم که در فاکتور، قیمت ریالی را به صورت تخمینی محاسبه کرده و از طرفی دیگر مبلغ را به نرخ روز دریافت می‌کنند که این روش برای فعالیت ما زیان‌دهی دارد.

واردات لوازم جانبی موبایل

واردات لوازم جانبی چینی به دلیل ارزان بودن یوان

یکی از فروشندگان فعال در حوزه لوازم جانبی اظهار کرد در ماه‌های گذشته برای واردات لوازم جانبی موبایل با دلار و درهم با مشکل مواجه شدیم؛ چرا که این ارزها نوسان و رشد زیادی داشتند. از طرفی ارز یوان چین نوسان و ارزش کمتری داشته و فروشندگان این حوزه می‌توانند تعداد بیشتری از لوازم جانبی موبایل را با آن وارد کنند. البته در بین کالاهای چینی نیز برند‌های سرشناس و خوبی وجود دارد که از کیفیت بالایی بهره‌ می‌برند.

واردات لوازم جانبی موبایل

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید