ناآرامی در اسراییل سفر نتانیاهو به اتریش را لغو کرد

کدخبر: ۲۵۰۹۰۰
اقتصادنیوز؛ بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر اسرائیل به دلیل ناآرامی ها و هرج و مرج در عرصه سیاست داخلی که به شدت وی را تحت فشار قرار داده است سفر هفته آینده خود به وین را لغو کرد.
ناآرامی در اسراییل سفر نتانیاهو به اتریش را لغو کرد

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از تسنیم؛ "بنیامین نتانیاهو" سفر هفته آینده خود به اتریش را لغو کرد. دفتر صدر اعظم اتریش این خبر را تایید کرد و البته از به تعویق افتادن این سفر خبر داد.

رسانه ها علت لغو سفر نخست وزیر اسرائیل به اتریش را بحران و نا آرامی های سیاست داخلی ارزیابی کردند.

کابینه اسرائیل این روزها در بد وضعیتی قرار گرفته است. وزیر جنگ اسرائیل در اعتراض به توافق دولت و مبارزان فلسطینی برای برقراری آتش بس در غزه، استعفای خود را اعلام کرد.

 بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر اسرائیل، روز سه شنبه برای برقراری آتش بس با حماس که عملا کنترل نوار غزه را در دست دارد، موافقت کرد.

آویگدور لیبرمن، وزیر جنگ اسرائیل،  یک روز پس از این توافق با خبرنگاران ملاقات و با متهم کردن نتانیاهو به تسلیم شدن در برابر اقدامات تروریستی حماس، از این اقدام او انتقاد کرد.

وی همچنین اعلام کرد که همه اعضای حزب ملی گرای افراطی او از ائتلاف با دولت خارج خواهند شد. نتانیاهو با گفتن اینکه رهبران گاهی باید تصمیم هایی بگیرند که ممکن است در آن لحظه خوشایند نباشد، از تصمیم خود برای پذیرش آتش بس دفاع کرد.

رسانه های داخلی این خبر را گزارش دادند که احتمالا با توجه به علنی شدن بیش از پیش عدم توافق بین احزاب در ائتلاف حاکم، ممکن است نتانیاهو مجبور به انحلال پارلمان جهت برگزاری یک انتخابات زودهنگام بشود.

در پی پیروزی نیروهای مقاومت فلسطین در نوار غزه و پس از استعفای وزیر جنگ رژیم صهیونیستی، وزیر مهاجرت اسرائیل نیز استعفا کرد. ساعاتی پس از استعفای  لیبرمن، سوفا لندور، وزیر مهاجرت اسرائیل نیز به همان دلایل لیبرمن یعنی اعتراض به تسلیم شدن و قبول آتش بس با غزه، از سمت خود استعفا کرد.

شکست نظامی اخیر اسرائیل در نوار غزه و استعفای لیبرمن وزیر جنگ باعث افزایش فشارها بر بنیامین نتانیاهو برای استعفا شده است.

طبق گزارش فلسطین الیوم، زیپی لیونی وزیر خارجه اسبق اسرائیل و رئیس معارضان کابینه نتانیاهو خواستار انحلال دولت و برگزاری انتخابات زودهنگام شده است.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید