استعفای دیگر در دولت ترامپ؛ پای بن‌سلمان و خاشقجی درمیان است

کدخبر: ۲۵۱۲۴۶
اقتصادنیوز: یک مقام ارشد کاخ سفید که مسئول سیاست‌گذاری کاخ سفید درباره عربستان سعودی بود، از سمت خود استعفا داد.

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایلنا، پایگاه اینترنتی روزنامه نیویورک تایمز نوشت، یک مقام ارشد کاخ سفید که مسئول سیاست‌گذاری درباره عربستان سعودی بود، روز جمعه از سمت خود استعفا داد. این اقدام نشان از اختلاف در دولت «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهوری آمریکا،‌ بر سر واکنش به قتل «جمال خاشقجی» روزنامه‌نگار منتقد سعودی، دارد. 

این مقام ارشد «کریستن فونتنرز» نام دارد که خواستار اقدام‌های جدی علیه دولت عربستان سعودی شده بود. وی همچنین به ریاض سفر کرده بود تا درباره تحریم‌هایی که دولت آمریکا در روزهای گذشته علیه افراد مسئول در زمینه قتل خاشقجی اعمال کرده است، با مقام‌های ریاض گفت‌وگو کند. وی از کسانی بود که اصرار داشت «سعود القحطانی» مشاور ارشد ولیعهد عربستان،‌ نیز به فهرست تحریم‌های آمریکا اضافه شود که در نهایت نیز چنین شد. 

شرایط دقیق استعفای فونتنرز هنوز مشخص نیست و نمی‌توان تایید کرد که آیا واکنش تند او به قتل خاشقجی موجب عصبانیت مقام‌های کاخ سفید شده بود یا نه. به گفته دو منبع، وی پس از بازگشت از ریاض، با رؤسایش در شورای امنیت ملی وارد بحث شد. او در شورای امنیت ملی ریاست بخش خلیج‌فارس را بر عهده داشت. 

یک نماینده این شورا از اظهارنظر در این‌باره خودداری کرد. کریستن فونتنرز نیز هنوز به درخواست نیویورک‌تایمز برای اظهارنظر در این‌باره پاسخ نداده است.

 

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    • نیم قرن با اقتصاد ایران؛ ۲۹ اسفند

      اقتصادنیوز: «نیم قرن با اقتصاد ایران» به سال چهارم رسید. ما در این بخش‌ تلاش می‌کنیم روندهای اقتصاد ایران و جهان را…

    کارگزاری مفید