نطق دو نماینده مجلس در حمایت از ظریف و پاسخ به دهقان: پولشویی را جناحی نکنید/ به هر بهانه‌ای ظریف را می‌کوبیم

کدخبر: ۲۵۱۲۹۳
اقتصادنیوز: دو نماینده مجلس از نطق میان دستور خود از اظهارات محمدجواد ظریف درباره پولشویی حمایت کردند.
نطق دو نماینده مجلس در حمایت از ظریف و پاسخ به دهقان: پولشویی را جناحی نکنید/ به هر بهانه‌ای ظریف را می‌کوبیم

به گزارش اقتصادنیوز، پس از آنکه محمد دهقان نماینده دلواپس مجلس در نطق خود به ظریف حمله کرد، دو نماینده مجلس در طق‌های بعدی به حمایت از اظهارات وزیر خارجه کشورمان پرداختند.

به جای حمایت یکپارچه از ظریف او را می‌کوبیم

به گزارش ایسنا، نماینده مردم تبریز در مجلس گفت: وزیر خارجه‌ای که با هدایت مقام معظم رهبری توانست کشور را از منشور هفت سازمان ملل بیرون آورد، قطعنامه‌های مختلف را ملغی کرد، باعث صدور قطعنامه به نفع ایران شد و برجام را عملیاتی کرد به بهانه‌های مختلف می‌کوبیم؛ به عوض اینکه متحد و یکپارچه از وی پشتیبانی کنیم.

شهاب‌الدین بیمقدار در نطق میان‌دستور امروز (یکشنبه) مجلس شورای اسلامی، با تسلیت سالروز شهادت ستارخان و رحلت علامه جعفری، گفت: حال که دشمنِ انقلاب اسلامی به نمایندگی ترامپ، دستکش‌های چدنیش را نمایان کرد و برنامه مشخص، نهایت دشمنی به وسیله تحریم را عملیاتی کرده سوال این است که آیا تحلیل درستی داشته‌ایم که چرا تحریم شده ایم؟

وی ادامه داد: چرا همواره می خواهیم با کوبیدن لفظی و شعار دشمن،‌ مشکلات را حل کنیم؟ مگر دشمن جز دشمنی و کسب منافع دارد؟ آنان برنامه‌ریزی کرده تا ما را از پا درآورند، ما چه کرده‌ و می‌کنیم؟ باید تلاش کنیم تحریم نشویم و یکصدا باشیم.

عضو کمیسیون شوراها و امور داخلی مجلس با حمایت از محمدجواد ظریف، گفت: وزیر خارجه ای که با هدایت مقام معظم رهبری توانست کشور را از منشور هفت سازمان ملل بیرون آورد، قطعنامه‌های مختلف را ملغی کرد، باعث صدور قطعنامه به نفع ایران شد و برجام را عملیاتی کرد به بهانه‌های مختلف می‌کوبیم به عوض اینکه متحد و یکپارچه از وی پشتیبانی کنیم.

نماینده مردم تبریز در مجلس ادامه داد: آقای ظریف را که واقعیتی را درباره پولشویی بیان کردند را مرتب بمباران رسانه‌ای می‌کنند. مگر کسی در این کشور هست که نخواهد قانون پولشویی اجرا شود، انواع قاچاق از بین برود و همه چیز، شفاف شود؟ به طور نمونه اجرایی شدن قانون پولشویی باند بزرگ قاچاق را به دام انداخت و موجب شد ۱۳ هزار و ۲۰۰ هزار میلیارد تومان از فرار مالیاتی جلوگیری کرد.

بیمقدار در واکنش به منتقدان اف ای تی اف، گفت: کسانی که مجلس معقول را که خواهان تصویب اف ای تی اف است، چه هدف دارند و چه منافعی را از دست می‌دهند که این همه بر علیه نمایندگان موافق، جوسازی می‌کنند؟ اگر این مسئله را حل نکنیم کشور قفل خواهد شد و ایرانیان خارج از هم دچار مشکلات جدی می‌شوند.

وی تاکید کرد: برای حل مسائل سیاسی،‌ اقتصادی و اجتماعی به وحدت نیازمندیم اما وقتی خودی و غیرخودی وجود داشته باشد و هر کس به خود حق دهد با اتکا به قدرتهای غیرپاسخگو طرف مقابل را که می خواهد از حق ملت دفاع کند مورد هجمه های مختلف قرار دهد، چگونه وحدت امکان‌پذیر است.

بیمقدار در پایان خواستار رفع محدودیت برخی شخصیت‌ها و آزادی برخی زندانیان شد و تاکید کرد: با آغاز گفت‌وگوی ملی، می‌توان به راحتی از این برهه حساس عبور کرد چون اتحاد ملت و حاکمیت، موجب عملی شدن امنیت سیاسی، اجتماعی، نظامی و اقتصادی می‌شود.

مساله پولشویی را دستمایه مباحث کوچک جناحی نکنید

یک عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس خطاب به محمد دهقان، گفت: بخشی از موضوعات FATF مربوط به پولشویی است که ما نیز در کشور با آن روبه‌رو هستیم. چرا برآشفته و عصبانی می‌شوید؟ این معضل را بپذیرید و همت برای حل و فصل آن کنیم.

اردشیر نوریان نماینده شهرکرد در نطق میان دستور جلسه علنی امروز (یکشنبه) مجلس شورای اسلامی ضمن عرض تبریک میلاد رسول (ص) و هفته وحدت، گفت: در حال حاضر در شرایطی هستیم که کشور با مسائل عدیده‌ای روبه‌روست و بیشتر از هر زمان دیگری نیازمند همدلی و وحدت هستیم. برای حل مشکلات مردم همکاری و تعاملات قوا نیاز است. کاهش نرخ ارز و کنترل فعالیت‌های اقتصادی یک آرامش نسبی به جامعه داده است. ضرورت دارد که این سیاست‌های اصولی و موثر دنبال شده و ادامه پیدا کند.

وی ادامه داد: مردم از دولت توقع دارند که تورم را با جدیت مهار کرده و سرمایه‌های داخلی اقتصادی – انسانی برای بهبود معیشت مردم و حل مشکلات‌شان بهره‌برداری شود.

این عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس شورای اسلامی با اشاره به جریان‌های مقاومت مردمی در منطقه، اظهار کرد: امروز در شرایطی هستیم که این جریان‌ها به درجه‌ای از اقتدار رسیده‌اند که هرگونه تعدی و دست‌اندازی رژیم اشغالگر قدس را مقتدرانه سرکوب می‌کنند. امیدواریم این شرایط بیرونی با تبدیل نقاط ضعف داخلی به نقاط قوت مکمل شده و جایگاه جمهوری اسلامی را بیش از پیش ارتقاء دهد.

نماینده شهرکرد در مورد نطق محمد دهقان، گفت: همین امروز صبح با یکی از همکاران که در زمینه تصویب قانون پولشویی کار جدی کرده بود، صحبت می‌کردم او می‌گفت سه تا 300 میلیارد تومان به حساب همسایه ما که یک کارگر ساختمانی است واریز شده و بانک آن را توقیف کرده است. آقای دهقان! آیا وجود این اتفاقات در کشور را انکار می‌کنید؟

وی خطاب به دهقان ادامه داد: آیا 15 میلیارد دلار قاچاق را انکار می‌کنید؟ آیا میلیاردها تومان پول کثیف ناشی از فروش مواد مخدر را انکار می‌کنید؟ ما باید از بودن این مسائل ناراحت شویم نه این‌که این موضوع را انکار کنیم.

این عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس شورای اسلامی با بیان این‌که ظریف هیچ نهاد و شخصی را متهم نکرد و در یک گپ و گفتی در مورد موضوع پولشویی صحبت کرد، گفت: موسسات غیرمجاز موضوعی بود که اخیرا یقه دولت را گرفت. همین موضوع، چقدر اعتبار دولت و نظام را خدشه‌دار کرده و موجب بی‌اعتمادی مردم شد؟ آیا ردیابی اینها ضرورت ندارد؟ آیا جراحی اقتصاد کشور برای درمان این سرطان ضروری نیست؟

نوریان راهکار مبارزه با این معضل را برآشفته نشدن و همکاری و همدلی دانست و اظهار کرد: بنده تقاضا دارم که این موضوع مهم را دستمایه مباحث کوچک جناحی قرار ندهیم. بخشی از موضوعات و توضیحات FATF مربوط به همین موضوع پولشویی است، همان موضوعی که ما نیز در اقتصاد کشور با آن روبه‌رو هستیم. آقای دهقان چرا عصبانی می‌شوید؟ این معضل را بپذیریم و همت کنیم که حل و فصل شود. انکار فایده ندارد.

وی در پایان با اشاره به وجود بازنشسته‌ها و «پیرمردهای دولت»، گفت: زحمت را کم کنید و تشریف خود را ببرید. بگذارید جوان‌ترها بیایند. مطمئن باشید قدرت جوانان به شرایط امروز کشور ما کمک بیشتری می‌کند.

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    اخبار بیشتر در سرویس اقتصادی
    کارگزاری مفید