توسط ینی شفق انجام شد

افشای نقش یکی از نزدیکان ولیعهد امارات در قتل خاشقجی

کدخبر: ۲۵۱۳۷۷
اقتصادنیوز: روزنامه ینی شفق ترکیه مدعی شد که یک روز پیش از قتل جمال خاشقجی، محمد دحلان عضو سابق جنبش فتح و نزدیک به ولیعهد امارات در قالب یک گروه چهار نفره با گذرنامه جعلی از لبنان وارد ترکیه شده و طی سه روز اقامت، در پاکسازی آثار جنایت با ماموران آل سعود همکاری کرده است.

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایرنا، روزنامه ینی شفق با انتشار گزارشی تحت عنوان 'دومین گروه از لبنان' نوشت: نتایج به دست آمده از تحقیقات ادامه دار منابع رسمی امنیتی ترکیه نشان می دهد که محمد دحلان فلسطینی الاصل و عضو سابق جنبش فتح نیز در عملیات قتل خاشقچی نقش موثری ایفا کرده است.

به نوشته این رسانه، دحلان از چهره های بسیار نزدیک به محمد بن زاید ولیعهد امارات متحده عربی است که بر اساس تصاویر امنیتی موجود در دست ماموران اطلاعاتی ترکیه، وی روز حادثه در محل جنایت دیده می شود.

این رسانه نزدیک به دولت ترکیه افزود: در میان این گروه چهار نفره به رهبری دحلان، چهره فردی دیده می شود که در سال 2010 یک مقام ارشد حماس به نام محمود المابیح را ترور کرده بود.

بنا بر ادعای روزنامه ینی شفق، این گروه چهار نفره در روز حادثه با حمل لوازم فنی و مواد شیمیایی وارد کنسولگری عربستان سعودی در استانبول شدند و به پاکسازی آثار جنایت پرداختند.

خروج محمد دحلان و همراهان وی از ترکیه به نوشته این رسانه در چهارم اکتبر (12 مهر) دو روز بعد از قتل خاشقچی بوده است.

ینی شفق به سوابق دحلان اشاره کرد و نوشت: نام این عضو سابق جنبش فتح پیش از این در بسیاری از حوادث از جمله ترورهای کور در خاورمیانه به ویژه در یمن و همکاری در ایجاد ارتش پولی آمریکا در منطقه به چشم می خورد و ولیعهد امارات متحده عربی به لحاظ مالی و معنوی حمایت ویژه ای از وی می کند.

با گذشت نزدیک به یک ماه از اعتراف آل سعود به قتل خاشقچی، هنوز از وضعیت جنازه این روزنامه نگار خبری رسمی منتشر نشده است.

بعضی از رسانه های ترکیه از جمله خبر.7 و ینی شفق چندی پیش مدعی شدند که جنازه خاشقچی پس از تکه تکه شدن با اسید نابود و بخار شده است.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید