نتانیاهو دسته به دامن احزاب ائتلافی شد؛ نگذارند کابینه سقوط کند

کدخبر: ۲۵۱۴۷۰
اقتصادنیوز: بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر اسرائیل، پس از بی‌نتیجه ماندن مذاکراتش با رهبر حزب ائتلافی از سایر احزاب ائتلافی خواست از خود مسئولیت‌پذیری نشان دهند و باعث سقوط کابینه نشوند.

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از یورونیوز، او که با درخواست‌های متعدد برای برگزاری انتخابات زودهنگام مواجه است گفت: در زمان وجود چالش‌های امنیتی نباید باعث سقوط کابینه شویم.

او با اشاره به تجربه‌اش در مقاطع تصمیم‌گیری‌های امنیتی در نخست‌وزیری اضافه کرد: «وقتی نوبت به امنیت اسرائیل می‌رسد جایی برای ملاحظات سیاسی و شخصی نیست. من می‌دانم چه باید انجام دهم و چه زمانی باید انجام دهم».

پیشتر جلسه روز یکشنبه ۱۸ نوامبر میان او و موشه کحلون وزیر امور مالی برای تعیین سرنوشت کابینه بی‌نتیجه پایان یافته بود.

با استعفای وزیر دفاع و کنار رفتن حزب او از ائتلاف با کابینه، اکنون حزب آقای نتانیاهو تنها ۶۱ کرسی از ۱۲۰ کرسی مجلس را در اختیار دارد و کنار کشیدن هر کدام از احزاب ائتلافی منجر به سقوط دولت او خواهد شد.

درنتیجه این وضعیت، بنیامین نتانیاهو گفته بود با آقای کحلون، وزیر امور مالی و از احزاب ائتلافی، ملاقات خواهد کرد تا به عنوان آخرین تلاش وی را متقاعد کند با کناره‌گیری باعث فروپاشی کابینه نشود.

از سوی دیگر نفتلی بنت، وزیر آموزش و رهبر حزب ملی‌گرای خانه یهودی (با ۸ نماینده در مجلس) خواهان کرسی وزارت دفاع شده بود اما آقای نتانیاهو آن را رد کرد.

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید