سلیمانی: توکلی هم از پولشویی و قاچاق گفت چرا از او توضیح نخواستند؟

کدخبر: ۲۵۱۹۰۲
اقتصادنیوز: سفیر ایران در باکو گفت: احمد توکلی به عنوان یک نماینده مجلس و فعال سیاسی اصولگرا هم قبل از ظریف درباره پولشویی و قاچاق سخن گفته بود ولی کسی به آن سخنان واکنش نشان نداد.

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایلنا،‌ افشار سلیمانی به فشارهای سیاسی برخی از نمایندگان مجلس و جریان‌های سیاسی به محمدجواد ظریف پیرو طرح مباحثی درخصوص پولشویی اشاره کرد و گفت: پیش از وزیر امور خارجه، عبدالرضا رحمانی فضلی، وزیر کشور از پول‌های کثیفی سخن گفته بود که آن پول‌ها صرف هزینه‌های تبلیغاتی در انتخابات می‌شود. اگر آن زمان، علی لاریجانی درخواست وزیر کشور را درباره برای برگزاری نشست غیرعلنی در بیان بی‌پرده مسائل اجابت کرده بود، شاید داستان امروز، سناریو دیگری داشت و نمایندگان مجلس با واقع‌بینی‌ بیشتری با مسائل برخورد می‌کردند.

حقایق نه تنها به مردم گفته نمی‌شود بلکه فقط چیزهایی را که دوست داریم، می‌گوییم

وی با بیان اینکه احمد توکلی به عنوان یک نماینده مجلس و فعال سیاسی اصولگرا هم قبل از ظریف درباره پولشویی و قاچاق سخن گفته بود ولی کسی به آن سخنان واکنش نشان نداد، اظهار داشت: نمایندگانی که امروز نسبت به صحبت‌های ظریف سینه چاک کرده‌اند و می‌گویند وزیر امور خارجه صحبت‌هایش را اثبات کند، چرا آن روز به سخنان وزیر کشور و احمد توکلی واکنش نشان ندادند و پیشقدم برای طرح استیضاح علیه وزیر کشور و توضیح از سوی توکلی نشدند.

این دیپلمات پیشین کشورمان با تاکید بر اینکه مسئولان باید حقایق را به مردم بگویند، تصریح کرد: مسئولان می‌گویند مردم ولی نعمت ما هستند ولی گویا این حرف، فقط یک شعار است و اتفاقی در عمل رخ نمی‌دهد. برخی حقایق نه تنها به مردم گفته نمی‌شود بلکه فقط چیزهایی را که دوست داریم، می‌گوییم. 

ظریف درباره پولشویی سربسته سخن گفت

سلیمانی ادامه داد: حدود یک سال قبل، محمدعلی نجفی، شهردار اسبق تهران دوازده پرونده را درخصوص عملکرد شهرداری تهران در دوره محمدباقر قالیباف به قوه قضاییه ارسال کرد ولی هیچ کدام از آنها رسیدگی نشدند. چرا آن زمان نمایندگان از قوه قضاییه نپرسیدند که تکلیف آن پرونده‌ها چه شد و به مردم گزارشی ارائه نکردند؟

وی با بیان اینکه قبلا درباره پولشویی، پول کثیف و سودهای حاصل از قاچاق مواد مخدر و کالا و ارز مسئولان کشور صحبت کرده بودند، خاطرنشان کرد: ظریف درباره پولشویی حرف جدیدی نزد و اسمی هم از فرد یا ارگانی نبرد. او بسیار سربسته سخن گفت و از سردلسوزی خواستار پیگیری موضوعی شد که یک حقیقت است که برخی نمی‌خواهند آن را بپذیرند.

جنجال‌ کنونی درباره ظریف با هدف حل مسئله و مبارزه با پولشویی نیست

سفیر اسبق ایران در باکو با یادآوری اینکه استیضاح و طرح سوال حق هر نماینده‌ای است، ابراز داشت: بهتر است نمایندگان قبل از آنکه از ظریف در مجلس سوال کنند یا وی را استیضاح کنند، افراد مطلعی همچون رحمانی فضلی یا مسئولان ارگان‌های اطلاعاتی و امنیتی را دعوت کنند و توضیحات آن‌ها را بشنوند و از آنها سوال کنند.

سلیمانی با بیان اینکه اگر این جنجال‌سازی‌ها موجب شفاف‌سازی بیشتر و تلاش برای مبارزه با پولشویی شود، من فرصت کنونی را مثبت تلقی می‌کنم، عنوان کرد: متاسفانه جنجال‌ کنونی با هدف حل مسئله و مبارزه با پولشویی نیست و دعواها در مسائل داخلی و جناحی ریشه دارد. 

وقت وزیر امور خارجه نباید صرف مسائل سیاسی و داخلی شود

وی با بیان اینکه ایران در شرایطی است که وقت وزیر امور خارجه نباید صرف مسائل سیاسی و داخلی شود، یادآور شد: خاورمیانه پرآشوب است و تحولات بسیاری در این منطقه شکل گرفته است. عربستان پس از ماجراهای قتل خاشقچی حالت بحرانی به خود گرفته است. تحریم‌ها از سوی امریکا مجدد اعمال شده و ترامپ درصدد افزایش فشارها به ایران است. در این شرایط نباید مسائل داخلی و پاسخ دادن به این و آن، به دغدغه فکری و ذهنی ظریف تبدیل شود.

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید