رد گزارش ها در مورد تلاش برای تغییر ولیعهد عربستان

کدخبر: ۲۵۲۰۴۷
اقتصادنیوز : وزیر خارجه عربستان سعودی گزارش‌های رسانه‌ای مبنی بر مقدمه‌چینی شاهزادگانی در عربستان برای تغییر ولیعهد در پی مساله جمال خاشقجی را رد کرد.

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایسنا ،عادل الجبیر، وزیر خارجه عربستان سعودی در مصاحبه با شبکه CNBC آمریکا که امروز چهارشنبه منتشر شد، در اولین اظهارنظر رسمی از سوی عربستان در مورد اخباری پیرامون تدارکات برخی از اعضای خاندان حاکم در عربستان جهت جلوگیری از به پادشاهی رسیدن محمد بن سلمان، ولیعهد عربستان گفت: من تاکید می‌کنم که این مساله مضحک بوده و از تمامی حد و مرزهای قابل تحمل خارج می‌شود.

الجبیر گفت: رهبری عربستان و پادشاه و ولیعهد برای هر سعودی چه زن باشد یا مرد، خط قرمز به حساب می‌آیند.

وزیر خارجه عربستان گفت: این کشور کاملا از پادشاه و ولیعهد حمایت می‌کند و هر فرد سعودی این احساس را دارد که رهبری کشور نماینده او است. همانطور که هر شخص سعودی نماینده رهبری کشور خود است. این اظهارنظرهایی که منتشر شده است به هیچ‌وجه قابل قبول نیست.

الجبیر با بیان اینکه عربستان در موضع خود در قبال کشته شدن جمال خاشقجی «یکپارچه» است، افزود: عربستان به رهبری خود پایبند است همانطور که این کشور به چشم‌اندازی که رهبران ما در چارچوب طرح ۲۰۳۰ برای تحقیق اصلاحات تعیین کرده‌اند، پایبند است.

وی افزود: صرفه‌نظر از آنچه که مردم می‌گویند یا نمی‌گویند؛ ما به حرکت خود در این مسیر ادامه می‌دهیم.

این اظهارات الجبیر در واکنش به گزارش خبرگزاری رویترز به نقل از سه منبع نزدیک به دفتر پادشاهی عربستان مطرح شد. در این گزارش آمده بود که ده‌ها تن از امیران و شاهزادگان برای جلوگیری از به پادشاهی رسیدن محمد بن سلمان تلاش می‌کنند.

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید