اشرف غنی: مراکز حملات تروریستی همچنان در کشور همسایه قرار دارد

کدخبر: ۲۵۲۱۰۹
اقتصاد نیوز: رئیس جمهور افغانستان در عیادت از زخمی‌های حمله تروریستی به مراسم میلاد النبی (ص) بدون نام بردن از کشور مشخصی گفت که مراکز حملات تروریستی همچنان در کشور همسایه قرار دارد.

به گزارش اقتصاد نیوز به نقل از تسنیم، «اشرف غنی» رئیس جمهور افغانستان روز گذشته در عیادت از قربانیان حمله تروریستی به مراسم میلاد نبی مکرم اسلام (ص) در بیمارستان «امرجنسی» کابل تصریح کرد که مراکز این حملات همچنان در «کشور همسایه» قرار دارد.

به گزارش «رادیو آزادی»، اشرف غنی اظهار داشت: پناهگاه‌های حامیان این حملات، مراکز آموزشی و منابع مالی آن‌ها در کشور همسایه ماست.

وی خطاب به متحدان افغانستان و جامعه جهانی نیز گفت: از دوستان بین‌المللی می‌خواهیم این مراکز، کشورهای حامی یا دولت‌ها را به طور منطقی مشخص کنند.

حمله انتحاری در جمع علمای اسلامی در هتل اورانوس کابل سه‌شنبه شب روی داد و بر اثر این انفجار حدود 60 نفر کشته و بیش از 100 نفر دیگر نیز زخمی شدند.

تاکنون گروهی مسئولیت این مسئولیت را به عهده نگرفته است اما «ذبیح‌الله مجاهد» سخنگوی طالبان با صدور بیانیه‌ای حمله تروریستی به مراسم میلاد النبی(ص) در کابل را محکوم کرد.

سخنگوی طالبان اظهار داشت: «این جنایت نشان می‌دهد که جریان‌های شرور با استفاده از مسائل اختلافی چهره واقعی خود را آشکار کرده و به کشتار بی رحمانه مسلمانان می‌پردازند».

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    • نیم قرن با اقتصاد ایران؛ ۳۱ فروردین

      اقتصادنیوز: در پروژه «نیم قرن با اقتصاد ایران» تلاش بر این است تا از قبل اخبار و گزارش های اقتصادی به تصویر روشنی از…

    کارگزاری مفید