وجود سند جدید مربوط به خانه های ده ونک

کدخبر: ۲۵۲۱۱۵
اقتصادنیوز : جنبش دانشجویی عدالتخواه مدعی است اسنادی را در اختیار دارد که نشان می دهد وزرای مختلف دوران هاشمی، خاتمی و احمدی نژاد همگی بر طبق قوانین مصوب کشور بر لزوم واگذاری خانه‌ها به بازنشستگان و شاغلین ساکن ده ونک تاکید کرده اند.

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از فارس ، اتحادیه جنبش عدالتخواه دانشجویی به عنوان یکی از تشکل های دانشجویی که پیگیر مسائل و مشکلات مردم ده ونک است  با انتشار سندی مدعی شد سال ۱۳۷۵ اکبر ترکان طی نامه ای به عباس آخوندی، وزیر وقت مسکن و شهرسازی، خواستار واگذاری منازل ده ونک به مردم بوده است.

بر اساس این گزارش، جنبش دانشجویی عدالتخواه همچنین مدعی است اسنادی را در اختیار دارد که نشان می دهد وزرای مختلف دوران هاشمی، خاتمی و احمدی نژاد همگی بر طبق قوانین مصوب کشور بر لزوم واگذاری خانه‌ها به بازنشستگان و شاغلین ساکن ده ونک تاکید کرده اند.

 یکی از فعالان دانشجویی پیگیر ماجرای ده ونک  گفت: جمعی از اهالی ده ونک به دیدار علما رفته و برخی ازمسائل و مشکلات خود را با ایشان مطرح کردند.

وی افزود: این دیدار با حضرات آیات سبحانی، مقتدایی، حسینی بوشهری، علوی بروجردی و حجج الاسلام: شهرستانی(نماینده آیت الله سیستانی)، علی بهجت(فرزند مرحوم آیت الله بهجت)، ملکا(مسوول دفتر مقام معظم رهبری در قم) انجام شد.

این فعال دانشجویی تصریح کرد: در این دیدار آیت الله سبحانی پیشنهاد داده اند که اهالی ده ونک با مراجع و علمای دیگر نیز دیدار کنند تا از حمایت و کمک های ایشان برای حل مشکلاتشان بهره ببرند. آیت الله مقتدایی هم پیشنهاد کردند نامه ای به رئیس قوه قضائیه نوشته شود و از ایشان خواسته شود مطابق ماده ۴۷۷ اعاده دادرسی انجام شود. ایشان افزودند که بنده نیز در این خصوص با آقای لاریجانی گفت و گو خواهم کرد.

وی ادامه داد: حجت الاسلام ملکا نیز پیشنهادشان این بود که نامه ای به مقام معظم رهبری نوشته شود. حجت الاسلام بوشهری نیز در ضمن تعجب از داستان خراب کردن خانه ها توسط دانشگاه الزهرا مطرح فرمودند که با وزیر علوم تماس می گیرند و مشکل را در میان می گذارند.

این فعال دانشجویی تاکید کرد: آیت الله علوی بروجردی هم ضمن اظهار اطلاع قبلی از وقایع و بیان این نکته که با آقای نمازی نماینده وزیر کشور در قم این مساله را مطرح کرده و از ایشان خواستار پیگیری شدند افزودند که روحانیت خاک پای مردم است و اعتبار ما به مردم است و ما تا جایی که می توانیم برای حل مشکل مردم تلاش می کنیم. مردم نیز از ایشان خواستند که با وزیر علوم تماس گیرند و از ایشان نیز پیگیری کنند.

وی گفت: حجت الاسلام شهرستانی نماینده آیت الله سیستانی در قم فرمودند از قبل در جریان موضوع بوده اند و برای حل مشکل مردم پیگیری لازم را انجام خواهند داد.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    اخبار بیشتر در سرویس اقتصادی
    کارگزاری مفید