آمریکا در نشست آتی صلح سوریه در آستانه شرکت نمی کند

کدخبر: ۲۵۲۳۸۵
اقتصادنیوز: نماینده ویژه آمریکا در سوریه گفت: واشنگتن در نشست مذاکرات سوریه که هفته جاری در شهر آستانه پایتخت قزاقستان برگزار می شود حضور نخواهد داشت.

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایرنا، جیمز جفری به روزنامه کومرسانت روسیه گفت: هیچ نماینده‌ای از طرف آمریکا در نشست مذاکرات سوریه در شهر آستانه حضور نخواهد داشت اما در صورت محقق شدن نتایج خوب در این نشست ، واشنگتن از آن استقبال می کند.

روند مذاکرات مستقیم میان دولت سوریه و گروه‌های مخالف مسلح این کشور از ژانویه سال گذشته با حمایت سه کشور ایران، روسیه و ترکیه آغاز شده است.

مسکو از آمریکا خواسته تا نیروهای این کشور که به‌صورت غیرقانونی بخشی از منطقه الطائف مرز اردن به مساحت 50 کیلومتر مربع را اشغال کرده هر چه زودتر این منطقه را ترک کنند.

به گزارش ایرنا، خیرت عبدالرحمانف وزیر خارجه قزاقستان اعلام کرد، یازدهمین نشست مذاکرات صلح سوریه هفته جاری با حضور نمایندگانی از دولت سوریه، ایران، روسیه ، ترکیه و گروه‌های مخالف ر روزهای چهارشنبه و پنجشنبه 28 و 29 نوامبر (7 و 8 آذر) در آستانه پایتخت قزاقستان برگزار می‌شود.

وی افزود: نمایندگان سازمان ملل و اردن نیز به‌عنوان ناظر در این نشست شرکت می‌کنند.

دهمین دور نشست بین‌المللی صلح سوریه مردادماه سال جاری، با حضور هیات‌هایی از سوریه، روسیه، ترکیه و ایران و همچنین هیات مخالفان سوری و نمایندگان سازمان ملل متحد در شهر «سوچی» روسیه برگزار شد.

شرکت کنندگان در این نشست توافق کردند که یازدهمین دور این گفت ‌و گوهای سیاسی در شهر آستانه تشکیل شود.

شهر آستانه پایتخت قزاقستان تاکنون میزبان چندین نشست صلح سوریه بوده که آخرین دور این مذاکرات در دسامبر سال گذشته برگزار شد.

در این نشست کشورهای روسیه، ایران و ترکیه برای تشکیل کارگروه آزادی زندانیان به توافق رسیدند.

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    اخبار بیشتر در سرویس اقتصادی
    کارگزاری مفید