لبنان روایت اسرائیل از غرق شدن کشتی لبنانی را رد کرد

کدخبر: ۲۵۲۵۵۷
اقتصادنیوز؛ به دنبال اعتراف اسرائیل به غرق کردن کشتی لبنانی در سال 1982 در طرابلس، وزارت خارجه لبنان اعلام کرد نتایج تحقیقات دشمن اسرائیلی در اینباره قبول ندارد و شورای امنیت باید تصمیم مناسب در این باره اتخاذ کند.
لبنان روایت اسرائیل از غرق شدن کشتی لبنانی را رد کرد

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از فارس؛ وزارت خارجه لبنان نتایج منتشر شده توسط اسرائیل درباره غرق یک کشتی لبنانی در طرابلس را مردود دانست و شورای امنیت را به صدور تصمیم‌های مناسبت در این زمینه فراخواند.

بر اساس گزارش خبرگزاری رسمی لبنان «ان‌ان‌ای»، در بیانیه وزارت خارجه لبنان آمده است: پس از اذعان دشمن اسرائیلی به جنایتی که در سال 1982 در سواحل شمالی لبنان انجام داد و قایق آوارگان را غرق کرد و این اقدام منجر به کشته شدن 25 غیرنظامی شد؛ وزارت خارجه این حادثه را با ناراحتی بسیار به یاد می‌آورد؛ تاریخ این دشمن، معروف به قتل غیرنظامیان و تجاوز به تأسیسات خدماتی است.

وزارت خارجه لبنان ضمن رد تحقیقات دشمن که هدف قرار دادن این کشتی را «خطای محاسباتی» خوانده، از تمام کشورها بویژه اعضای شورای امنیت خواست اسرائیل را محکوم و تصمیم‌های مناسبت در خصوص آن اتخاذ کنند تا جنایات آن بدون محاکمه باقی نماند.

در پایان این بیانیه آمده لبنان و وزارت خارجه‌اش چون سدی محکم در برابر تجاوزات اسرائیل علیه لبنان و ملتش باقی خواهند ماند.

دوم ماه جاری (آذرماه)  شبکه ده اسرائیل، در گزارشی اعتراف کرد زیردریایی ارتش این رژیم در تابستان ۱۹۸۲ کشتی حامل پناهجویان لبنانی را در ساحل این کشور هدف قرار داده است. در این جنایت، که با شلیک دو موشک از زیردریایی اسرائیلی، صورت پذیرفت؛ از ۵۶ مسافر کشتی، ۲۵ تن کشته شدند.

پس از این جنایت، رژیم تل آویو اعلام کرد که دست به  تحقیقات خواهد زد؛ تحقیقاتی که سه سال به طول انجامید اما ارتش اسرائیل از مجازات عاملان آن خودداری کرد و فرمانده زیردریایی نیز این جنایت را «یک اشتباه محاسباتی» عنوان کرد که «نه جنایی جنگی محسوب می‌شود و نه نیاز به تحقیقات بین‌المللی جنایی دارد».

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید